• ennasuS

hur för jag över foton från mobilen till datorn?

Ja hur gör man??? jag har installerat programmet på datorn och jag har sladden kopplad mellan datorn och mobil.. men sen då??? jag fattar verkligen inte hur man ska göra... jag har en sony ericsson k608i...
    hjälp någon???

• Svar på tråden hur för jag över foton från mobilen till datorn?
  • ennasuS

ingen som vet och har lust å hjälpa mig???

• FlikkanZombie

Om du går in på Den Här Datorn så leta efter nåt som heter Flyttbar Disk eller liknande. Om du hittar den, dubbelklicka där och kika lite i mapparna efter dina bilder :)

• inze

Är det Sony Ericsson PC Suite du har?

Nu använder jag bluetooth men det borde väl fungera på samma sätt med sladd.

Kolla först att telefonen är ansluten. Finns ju en knapp som heter Hur du ansluter om telefonen inte redan är ansluten.
    Är den det så klicka på File Manager. Då borde du hitta en ikon för din telefon där. Dubbelklicka på den. Sedan bläddrar du dig fram i utforskarfönstret till din mapp med bilder i telefonen.

• ennasuS

hittar inget som heter flyttbar disk:-S

• FlikkanZombie

Pröva att dra ut kabeln från både dator och telefon. Starta sedan om datorn. Sen pluggar du i sladdarna i både dator och mobil igen när datorn är igång. Förhoppningsvis känner Windows av att nånting nytt har pluggats in och försöker installera det själv. Då är det bara att ha skivan i och trycka OK lite då och då.

• ennasuS

jag har lagt in programmet... pc suite. och det är en liten ikon där bredvid klockan- en mobil med ett v över. jag går in där och öppnar så finns det olika mappar, bilder, ljud mm, men jag kan varken se mina foto eller mina videoklipp.....

• inze

Vad händer om du försöker öppna mappen med bilder? För mig som använder bluetooth är programmet ganska instabilt så jag brukar få testa att öppna mappen flera gånger innan jag får det att fungera. Kommer du så långt så att du ser en mapp som heter typ 100MSDCF. Det är i den mappen mina kamerabilder ligger.

• ennasuS

jo jag kommer så långt, men mappen är tom

• ennasuS

å nu funkar det inte ens att ansluta... det står: inte ansluten... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• inze

Verkar ju konstigt om mappen är tom. Är du säker på att det är din telefon du ser? Jag får lättare in gubbens mobil än min egen. Och ser du bilder du tagit i mobilen borde de finnas i mappen.
    Och som sagt jag har också problem med att ha mobilen ansluten hela tiden.

• ennasuS

verkar helkonstigt, ja när jag kollar på mina foton genom mobilen så finns det ca 90 bilder.. det blir fullt stup i kvarten så jag måste hålla på o radera eftersom jag inte kunnat föra över dem till datorn än

Svar på tråden hur för jag över foton från mobilen till datorn?