• Coursell

Nån som vet var man kan få tag i en billig digitalkamera?

Den billigaste jag har hittat är nyckelringskameran för 199:- Men den är inte intressant.

Det gäller min sexåring som så jättegärna vill ha en egen kamera. Hon sparar alla pengar hon får och ber hela tiden om städjobb för att tjäna pengar

Hon vill verkligen ha en...men var hittar jag en billig sådan?
    Finns det för runt 500

• Svar på tråden Nån som vet var man kan få tag i en billig digitalkamera?
  • Februarii

Hur bra ska den vara då? Finns ju såna där avlånga på BR för typ 249 kr. Men de har bar 1,3 megapixlar.

• Jennie S

Kolla på Tradera. Där brukar finnas massor av billiga digitalkameror.

• inze

Säger också kolla på Tradera. Kan väl finnas åven på Blocket men jag tycker alla försöker få ut så väldigt mycket där så man måste nog försöka pruta om man hittar nåt där.

Kan rekommendera en enkel Kodak till barn. Vår dotter har en Kodak CX 6200 med 2 mp. Hon har haft den sedan hon var 3 år och tagit jättebra bilder med den. En av fördelarna med den när det gäller barn är att den har fixfokus så hon behöver inte vänta på att nån autosokus ska hinna med att fokusera utan det blir bra bilder bara hon trycker på avtryckaren.

En sådan tar väldigt mycket bättre bilder än vad en sån nyckelringskamera du säger kostar ca 200:--

Kodaken kostade 495:-- när den såldes ut för lite drygt 2 år sedan och jag har sett motsvarnade för under 500:-- som slutpris på Tradera.

• Coursell

Tack för alla svar!
    Att jag inte tänkt på att titta på Tradera

Svar på tråden Nån som vet var man kan få tag i en billig digitalkamera?