• Mymlan74

Amningskudde att sy själv

Är det nån´som har sytt en egen amningskudde? Jag tycker att de som finns i butikerna är så himla platta... Jag tänkte sy en själv och då pressa in lite mera fyllning i den. Dela gärna med er av era tips på "göra-själv-grejer"!!

• Svar på tråden Amningskudde att sy själv
  • looma

tjenare...jag sydde en ammningskudde själv då jag tyckte att de i handeln var för dyra & platta...hihi...jag har sytt en med vanlig stoppning, typ en gammal kudde som funka jätte bra!! sen har jag sytt en vanlig ammningskudde med såna där små frigolit kulor som jag tog från nån annan gamal kudde...det blev jätte bra!!lycka till...har gjort massor av saker själv, typ grobag,(som en liten sovpåse),ringsjal,skallror osv..

• Mymlan74

Hej och tack för ditt svar! Kikade in hos dig för att se om du hade några bilder på saker som du tillverkat själv...men du hade inte det! Söt liten tjej med ett fint namn såg jag iallafall!

• quintus2007

Jag har sytt en egen kudde eftersom jag precis som du tyckte de man kunde köpa var för dyra och "slappa". Hittade ett mönster i någon föräldratidning, men det var inte så komplicerat. Tog en tallrik med 30cm diameter och ritade ut rundlarna och sen mätte jag ut 70cm till mitten på kudden och ritade på frihand på tyget tills jag fick en ok rundning. Vik tyget dubbelt så behöver du bara rita "halva" kudden. Stoppade med fyllning från billiga IKEA kuddar som jag klippte sönder.

Jag sydde på mand i ändarna på kudden. Då kan man nyta ihop den och ha den som "babysitter" när man inte använder den som amningskudde!

Lycka till

• Längtans Blå Blomma

Jag har sytt en kudde efter ett mönster som tydligen har funnits i Amelia. Titta i den här tråden och scrolla ned till Sara E´s kommentar med länkar.

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m17202085.html

Jag har fyllt den med kuddstoppning, det gick åt ca 3 kuddar.

Svar på tråden Amningskudde att sy själv