• Mida

Blödning vid ägglossning ! ?

Hoppas någon kan ge mig klarhet i detta...

Jag och min killa har det senaste året försökt bli gravid.
    Har nu det sista börjat hålla koll på ägglossningen och skall ha det nu i helgen.
    Mycket riktigt så har jag nu en seg äggviteliknande flytning, till huvudbrynet:
    Hela dagen i går hade jag ont i magen, kände mig körig och svullen, hade början till ägglossnings flytning... så i dag på morgonen när jag torkar mig är det en liten chock att se att min ägglossningsflytning är rejält blodblandad, riktigt rött blod är det också...
    Någon som vet vad detta kan bero på, skall tilläggas att detta inte inträffat innan.

Har dock 2 gånger drabats av dubbelmens, haft mens och vid ägglossning haft mens igen i ca 3 dagar(riklig) och sedan fått mens som vanligt igen 2 veckor efter...

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Svar på tråden Blödning vid ägglossning ! ?
  • Tigertofflan
    Mida skrev 2007-03-18 14:35:56 följande:
    Har dock 2 gånger drabats av dubbelmens, haft mens och vid ägglossning haft mens igen i ca 3 dagar(riklig) och sedan fått mens som vanligt igen 2 veckor efter...and then I told myself - of course I deserve it!
    Det är ju inte mens du haft vid ägglossning, utan just blödning vid ägglossning.
    Helt normalt och vissa har det.

Jag har aldrig haft det innan, men nu efter 3 barn och efter att haft mens i över ett år sedan sista barnet så har jag fått blödningar vid ägglossning de senaste 4-5 gångerna.
    Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Mida

Men de gånger jag haft 'blödningar' vid ägglossning innan har det varit mycket rikliga, jag har fått ha mens skydd i 3 dagar...
    denna gången var det något helt annat....

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Tigertofflan

Jag behöver med skydd vid min ägglossning.... vissa gånger kommer det mycket, andra mindre.

Men så kan man ju ha mellanblödningar oxå vilket ju inte är speciellt skoj att blöda lite hur som i menscykeln....

• Isolde7

Jag har haft så två gånger, som en minimens vid ägglossning. Undrar vad det beror på och hur det påverkar fertiliteten.

• Tigertofflan
    Isolde7 skrev 2007-03-18 19:23:15 följande:
    Jag har haft så två gånger, som en minimens vid ägglossning. Undrar vad det beror på och hur det påverkar fertiliteten.
    Att blöda vid ägglossning påverkar inte fertiliteten mer än att man kanske inte får till det om man känner sig ofräsch när man blöder....

Man kan helt enkelt få en blödning när ägget släpper.
Svar på tråden Blödning vid ägglossning ! ?