• IddeGirl

kliar sig i örat...

min son är 6 ½ månad och kliar och drar sig i öronen väldigt ofta.. eftersom de är mitt första barn undrar jag bara om de är nått barn gör eller om han har ont, är irriterad i öronen eller att de kliar i öronen på honom. någon som vet??

• Svar på tråden kliar sig i örat...
  • missteddy

trötthets tecken ellerså kan det klia ha vax kanske

• Kickis

Min dotter som är nästan 10 månader håller på med samma sak! Så jag undrar jag oxå!

• MammaFia

Båda våra barn har gjort så när de är trötta.

Släpp fångarne loss det é vår
  • italienskamamma

Barnen gör ofta så när de är trötta, om de har ont märks det på att de inte sover lugnt.

• anncar

Min dotter på 5 månader började för ca 2 veckor sen också att dra sig i öronen. Funderar också på om det är att hon är trött, men jag vet inte.
    När hon är trött så gnuggar hon sig väldigt i ögonen, men hon skriker ju inte eller något så jag antar att det inte är något allvarligt.

• sicksack

Så gör min dotter med sen en tid tillbaka (hon är sex månader). Jag har inte kopplat ihop detmed trötthet. Tror hon bara gör så för att örat finns där men jag vet inte...

• Linda MI

Vår son är oxå 6mån och har haft en öroninflamation och då drog han sig i öronen, han gör det fortfarande och när jag var på bvc och frågade doktorn där, så tittade hon och sa att det var lite eksem.
    Han gör det inte när han är trött, då är det bara gnid i ögonen;)

• carola1977

min dotter, 7 månader, gör så i kombination med att gnugga sig i ögonen när hon är trött. en jämngammal kompis till henne gör likadant.

• Rulltrappa

eftersom barnet får i sig väldigt mycket mat genom att suga på bröst eller flaska kan det ömma lite precis vid öronen.

• Pyre på väg

Vår lilla Meja gnuggar öron och öron när hon e nanni.
    Men när de är äldre kan det kanske vara att de har ont om de inte brukar göra så annars?

Svar på tråden kliar sig i örat...