• pelagonia

Ljusgrön bröstmjölk..

Hej

Jag ger min son ersättning och bröstmjölk..Men p.g.a stockning tror jag har jag haft problem att pumpa ut mjölk.

Men idag började ena bröstet spänna och jag pumpade som vanligt ut mjölk igen..men färgen var annorlunda..Lite ljugrön/vit färg tycker jag. Är det ok att ge ?
    Ser lite skumt ut.

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Ljusgrön bröstmjölk..
  • lillsmurfen

Bröstmjölken kan ta färg av vad du ätit. Blir t ex lite rosa av rödbetor. Har du ätit nåt grönt typ spenat eller så?

• pelagonia
    lillsmurfen skrev 2007-03-18 20:47:54 följande:
    Bröstmjölken kan ta färg av vad du ätit. Blir t ex lite rosa av rödbetor. Har du ätit nåt grönt typ spenat eller så?
    Nä..inte något grönt alls..Äter sällan spenat.
  • lillsmurfen

Hmmm lite skumt.Kan tro att du funderar på infektioner eller så? HAr jag rätt? Man brukar ju få väldigt ont då...En mamma i min mammagrupp fick bröstböld och fick åka upp till sjukhuset och skölja ur såret varje dag, hon kunde amma ändå. Vet faktiskt int ehur jag skulle gjort i ditt ställe, hade oxå undrat och funderat. Kansk ekan man ringa sjukvårdsupplysningen??

• pelagonia
    lillsmurfen skrev 2007-03-18 20:56:45 följande:
    Hmmm lite skumt.Kan tro att du funderar på infektioner eller så? HAr jag rätt? Man brukar ju få väldigt ont då...En mamma i min mammagrupp fick bröstböld och fick åka upp till sjukhuset och skölja ur såret varje dag, hon kunde amma ändå. Vet faktiskt int ehur jag skulle gjort i ditt ställe, hade oxå undrat och funderat. Kansk ekan man ringa sjukvårdsupplysningen??
    Ja..det är helskumt. Jag har inte kunnat pumpa sedan igår..Kanske som mögel ?!
  • Älskarminabarn

Äter du p-piller, både mjölk och serum kan få lite grönaktig färg av det.

• pelagonia
    Älskarminabarn skrev 2007-03-18 21:02:45 följande:
    Äter du p-piller, både mjölk och serum kan få lite grönaktig färg av det.
    Nä..
  • Suskiv

Helt normalt. Jag fick grön brösmjölk efter två skivor gurka.

Svar på tråden Ljusgrön bröstmjölk..