• hot chocolate

Vanigt att allt inte kommer ut på naturlig väg efter ma?

Har precis fått konstaterat ma, jag skulle varit i vecka 10+2 i onsdags, men det hade dött jättetidigt. Äntligen har jag i alla fall fått en blödning, fast det kommer så lite, mest som lite mer flytningar.

Jag ska till kk idag, men jag undrar om det är vanligt att allt inte kommer ut när kroppen tar hand om det naturligt?? Jag har läst att när kroppen tar hand om det själv så är det för det mesta så att det blir rester kvar...nån som vet om det stämmer??

Bör man be att få piller ändå, fastän det satt igång lite av sig själv?
    Jag vill ju inte gå med återkommande blödningar i flera veckor för att det finns rester kvar, då är det bättre att få piller på en gång tycker jag.

Finns det nån som vet nånting om det här???

• Svar på tråden Vanigt att allt inte kommer ut på naturlig väg efter ma?
  • LilleSkutt

Hej!
    Fram till vecka 7-8 brukar man få vänta på att det kommer ut naturligt, eventuellt med tabletter, sedan är det nog vanligare med skrapning. Svårt att veta hur det blir för dig, eftersom fostret dött så tidigt. Jag har haft flera missfall och fått göra skrapning eftersom det inte kommit ut alls (ofostrig graviditet + ma i vecka 17), men även fått ett missfall i vecka 5 där jag inte gjorde skrapning. Då tog det jättelång tid innan allt kom ut (i två omgångar - en och en halv månad totalt) och det blödde jättemycket.

Jag tycker du ska be att få tabletter, om inte annat så kan du ju alltid höra av dig till dem igen om du märker att det inte kommer ut av sig själv.

• hot chocolate

Fick tabletter...o en massa information om hur fruktansvärt mycket det kan blöda! Och skydd för sängen o bindor som täcker både mage o rygg samtidigt!! Känns rätt scary!

• isisisis

Min hinnsäck fortsatte att växa,fast fostret inte hade tickande hjärta.Var också i v 10 när jag bad att få bli skrapad för 14 dar sen ungefär!

• LilleSkutt

Det behöver inte blöda mycket, det är nog olika. För mig blödde det mest när jag gick på toa... sen var det en dag som det kom rätt mycket. Det jobbiga var mest att det tog så lång tid. Fick tabletter som gör att blodet koagulerar lite lättare, kan man få om man har rikliga menstruationer också, det kan du ju be om ifall det blöder mycket. Det kan också bli så att resterna kommer ut med nästa mens, att den blir lite kraftigare. Jag tycker inte du ska oroa dig!

• hot chocolate

Usch, tycker att det verkar jätteläskigt! Men samtidigt vill jag ju bli klar med det här nån gång...
    jag har blött lite idag spontant, men jag antar att jag ska ta tabletterna imorrn ändå?
    Läste i nån tråd att cytotec (som jag fått) funkar bäst om man redan har börjat blöda lite av sig själv. Nån som vet om det stämmer?

• Tagetes66

Jag hade MF i v. 11 för snart två år sedan. Fostret hade dött i v. 8. Jag hade fått tid till gyn på måndagen men allt kom ut naturligt i helgen före. Det gjorde ont och det var mycket blod men betydligt bättre än att ligga inne på ett sterilt rum med oförstående sköterskor (som jag var med om vid mitt tidigare MF).

• hot chocolate

Tog tabletterna idag, har en kvar att ta om 1,5 timmar. En väldigt obehaglig metod måste jag säga! Åtminstone för mig, jag kommer nog inte att göra om den. Och ont, trots smärtstillande...inte nog med att man ska få missfall, det är så himla jobbigt att få ut det oxå! Skrapning verkar mycket lindrigare...

• ralla1

Ush vet vad du går igenom. Gjorde samma sak i vecka 11. Tänker på dig. Kram

• Annafisen

Hej. Kna berätta om min erfarenhet. Var på vul v 12 och fostret var då dött sedan v 8 ungefär. Det kom inte ut och gyn tyckte inte vi skulle vänta hur länge som helst så jag gjorde en abort. Det värsta jag gjort. Svimmade av smärta trots morfindropp. Tyvärr inga uppmuntrande ord men se till att de kollas ordentligt. Det kommer inte alltid ut av sig självt inom rimlig tid.

• FrökenDecember

Fy fan! Ska hämta mina tabletter på onsdag. Det är obehagligt som det är redan men nu... massa blod, smärta... usch!

• princess77

Jag blev akut skrapad i tisdags efter att dom konstaterade MA i v.13 förra veckan,fostret hade dött i v.8 ungefär.
    Vill inte skrämmma dig men jag hade fruktansvärt ont när allt kom ut och blödde totalt i 14 dagar.
    Lycka till och hoppas att allt går bra för dig.
    Kram

Svar på tråden Vanigt att allt inte kommer ut på naturlig väg efter ma?