• Anonym (mår dåligt)

jag mår så dåligt och vill sjukskriva mig, hjälp miig!

Jag vet inte hur jag ska börja då jag aldrig lagt in någon tråd förrut. Men jag måste ju börja någonstans.
    Jag mår så dåligt just nu över mitt jobb, eller rättare sagt över min chef som behandlar mig som skit! Han hatar mig och har verkligen gjort det klart för mig och gör allt för att jag ska må dåligt!
    Och det gör jag, jag har ont i magen och kan knappt tänka på annat, jag gråter hela tiden och försöker förgäves att dölja detta inför mina barn.

Jag vet inte vad jag ska vända mig?

Har jag rätt att gå till Vårdcentralen och bli sjukskriven?

Tänk om de bara säger att jag e löjlig och får ta upp det med min chef...

jag vill intetillbaka till jobbet!!!

• Svar på tråden jag mår så dåligt och vill sjukskriva mig, hjälp miig!
  • Anonym (samma)

Så kände jgag med för ett tag sedan. Vågade inte gå till HC utan jag stog ut i det hemska. Men jag sökte andra saker att bli sjukskriven för eller skyllde att barnen var sjuka. Ja osv.

Har velat skaffa barn ganska tätt för att slippa arbeta. Jag klarar bara (oftast) att jobba i 2 månader innan mina känslor och deprissioner börjar snurra i huvudet.

• MamaMuu
    Tycker att du ska anmäla chefen istället. För trakaserier eller liknande. Om han uppenbart får dig att må dåligt, så måste du ju göra nått åt saken. blir ju inte bättre av att du sjukskriver dig. problemet finns ju fortfarande kvar när du kommer tillbaka i så fall. Men jag förstår att det måste kännas jobbigt, har också haft problem med en chef för några år sen.
  • Miss USA

Har ni någon företagshälsovård ? Som du kan kontakta ? Eller kontakta facket så dom kan ordna ett möte med chefen. Kan du prata med chefens chef ? Om hur man blir sjukskriven så kan du vara hemma i en vecka (7 kalenderdagar) utan läkarintyg. Sen får du ta kontakt med VC och få en läkartid för att få läkarintyg. Dom första 14 kalenderdagarna får man sjuklön från arbetsgivare, sen ska den göra en sjukanmälan till FK. Då då kommer det papper som du ska fylla i och lämna i tillsammans med läkarintyget. Jag vet en del om dessa sakarne. Du får gärna inboxa om du har fler frågor ;-9

Snart ska jag sluta mata puma
  • Anonym (mår dåligt)

Just nu känns det hopplöst då situationen är helt sjuk!

Jag kontaktade företagshälsovården och de skulle ringa upp mig men visste inte när...

Jag har redan varit hemma i en vecka då jag ljög och sa att jag hade influensan, veckan innan det ljög jag att barnet var sjukt.

Jag vill inte till jobbet.... men jag vill inte säga upp mig.

Jag har pratat med min chefs chef..... vem tror ni håller varrandra om ryggen?

Jag kan inte sluta gråta trots att jag inte vill gråta...
    Varför ska jag behöva må så här när de är min chef som e idioten.

Vill oxå säga att jag jobbar som städerska på ett fint ställe och tyvärr är man inte så viktig i andras ögon särskillt inte i chefens chef som mest tycker att man ska hålla käften och gömma sig

• Anonym (mår dåligt)

När jag tog upp med högsta chefen att jag blev illa behandlad svarade han mig så här- Om du säger att vi chefer inte gör vårt jobb bra kan jag säga dig att du inte kommer att jobba kvar här längre till!

Det e alltså inte lönt att vända sig dit igen

• Miss USA

Ring VC och få en läkartid om du redan har varit hemma en vecka, så du kan få läkarintyg och ha dina papper i ordning. Arbetsgivaren behöve inte se diagnosen om du inte vill. Sen kan du kräva att dom gör en rehabiliteringsutredning på dig, och till det mötet kan du ta med dig ett ombud, en fackrepresentant tex eller någon annan dom du har förtroende för som kan stödje dig och vara ett stöd.

• Anonym (mår dåligt)

Miss USA: Jag har ringt VC de skulle ringa upp mig runt 11:00 men Om jag inte får vara sjukskriven längre då? Riskerar jag inte mitt jobb då om jag håller mig hemma?

• MamaMuu

Ähh säg upp dig. det finns bra arbetsplatser också, och du borde inte behöva känna som du gör inför att gå till jobbet. du ska ju tros allt jobba ett bra tag till antar jag..

• Miss USA

Jag skulle tro att en läkare kommer att kunde sjukskriva dig. Du har ju psykosomatiska symtom. Men se till att läkarintyget är noggrant ifyllt och fokuserar på det medicinska. Man kan ju faktisk bli sjuk av mobbning som du utsätts för. lycka till, och som sagt inboxa mig gärna om du vill fråga mer.

• Anonym (mamaskruff)

Jag hade samma problem med min chef, jag mådde dåligt annan detta började men det tog 3 månader till på jobbet sen sprack det, jag sökte mig till psykmottagningen och blev sjukskriven och har varit det sen augusti 06, så sök dig dit, sen när du är stark nog kanske du kan försöka söka ett nytt jobb!
    Lycka till och hoppas att allt blir bra!
    Många styrkekramar till dig

Svar på tråden jag mår så dåligt och vill sjukskriva mig, hjälp miig!