• Svar på tråden Hur stor blir en tårta för 100 pers?
  • flixflax

10 våningar av en 10 personers tårta

• Apif la deuxième

Jag tycker man ska räkna med två tårtbitar per person. Jag skulle bli ledsen om jag inte fick ta en portion till.

• Cavatine

*följer denna tråd med intresse*

Jag sitter med exakt samma fundering!

• Cavatine

Jag köpte tårtbottnar häromdan, de var 25cm i diameter och då stod det "10-12 pers" på förpackningen. Det är jättesvårt att veta åtgång tycker jag, man kanske skulle ta sig till ett bra kondis och fråga, om man inte får svar här?

• Fröken Inga

Vi får puffa på så att folk hittar hit. :)

Kollar på tårtor på nätet nu. så roligt men det vore kul om man visste hur stor tårta man ska tänka sig... Cavatine, ska du beställa eller göra själv?

• mosterYster

Eh, det finns ju olika storlekar på prinsesstårtor! Allt ifrån 4-6 bitars till 10-12-bitars. Vi hade en rätt stor tårta i 3 våningar (något mindre än den första i ditt galleri kanske), räckte ganska precis till ca 70 pers - i och för sig åt vi den ca 30 minuter efter maten, så alla var nog ganska mätta. Men det blev lite över, det fick vi med oss hem i en stor plastförpackning (hahaha, den varade inte många dagar i vårt kylskåp! Maräng, hallon, vit choklad, röda marsipanrosor och silverkulor som låg som "daggdroppar" på rosenbladen, åh, god tårta var det! Och vacker!)

• Polysperma

utgår från mej och om jag tar en 4kantig bit tårta så räknar jag med att jag tar 20x20cm MINST (tårt galen)

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
Svar på tråden Hur stor blir en tårta för 100 pers?