pesto till vad ??
Hej !!!
Tänkte bara fråga er om förlsag till vad jag kan använda peston jag har i kylskåpet till??
Alla tips, ideer och förslag är VÄLKOMNA!!
Tack på förhand för hjälpen!!!
Hej !!!
Tänkte bara fråga er om förlsag till vad jag kan använda peston jag har i kylskåpet till??
Alla tips, ideer och förslag är VÄLKOMNA!!
Tack på förhand för hjälpen!!!
gör en sallad med kyckling, soltorkade tomater och blanda i pesto. det är jätte gott att ha i kylen när man blir lite hungrig:)
Bre på lax och ugnsbaka.
Som den är till pasta.
Utblandad med lite crème fraîche till stekt kyckling.
Pasta med pesto och lax eller kyckling är supersmarrigt
Stek lite bacon och blanda med pasta, rör i pesto som dressing.
Ta spättafilé, lägg pesto på filén och gör rullar son du antingen steker försiktit i en stekpanna eller i ugnen.
Bara att blanda med spagetti. Mums. Stek lite purjolök, skinka och champinjoner till. Avokado och fetaost är också supersmarrigt till pesto!
Blanda i potatisomoset!
När du gör ugnsbakad potatis, morot, lök o palsternacka så blanda i pesto i grönsakerna - mumma!!
brukar göra pastasås med kycklingfilé i bitar som jag steker, sen rör jag i lättcremefraiche, pressar i vitlök, saltar & pepprar. Rör i pesto, servera med fullkornsspagetti. Mmmm.... gott!
Man kan göra mycket gott med pesto, men jag måste säga att jag tycker att pesto är allra godast när man bara blandar det med kokt spagetti och äter det så. Enkelt och jättegott, man får fram dem fina smaker och blandar inte den med en massa annat.
lägg pesto ost och skinka och kanske tomat på en mjuk baugette och grilla den i smörgåsgrillen, jättegott till soppa.
koka pasta (gärna 3 färgade) blanda med pesto. Strö över parmesanost. Toppengott och enkelt.
pasta,minestronne soppa,potatispuree.
eller som bruschetta på rostat bröd
blanda gärna i tonfisk och lite creme fraiche och servera det med pasta,
Och blanda det innan!! man ska aldrig lägga såsen ovanpå pastan,
På macka! Kanske med tomat.
Jag har alltid tre-fyra skedar pesto i min köttfärssås.