• Håll min hand

elektrisk magtränare? Nån som testat?

ja som rubriken lyder.. någon som testat en sån där elektrisk grej man stoppar på magen och som ska ge så "himla fina magrutor" haha.. det känns lite buffel och båg! Någon som testat? Bra eller anus?

• Svar på tråden elektrisk magtränare? Nån som testat?
  • nisv

Dom funkar väl lite lite, men det är bara om man tränar medans dom sitter på magen.

• Rebekah84

Japp jag har testat och med mycket bra resultat.

Jag hyar i huvudasak använt dem på lägre styrka eftersom jag använder dem till mina ömma och stela muskler. Däremot har jag testat hög nivå på biceps och helvete vad det tränar bra!

Massörer och sjukgymnaster bekräftar att de faktiskt fungerar och, det kan man se själv. Muskeln spänner sig ordentligt och du kan punktmarkera en muskel väldigt precist.

• miniGrynet

Men allvarligt, det kan väl inte fungera??

Sitta hemma i soffan liksom, men en platta på magen och bli smalare och fastare?
    Det är ju lite fööör bra för att vara sant!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Rebekah84

Du blir absolut inte smalare det är en myt däremot tränas muskeln. Jag lovar, prova en (tex på biceps)
    sätter man den på högsta nivån spänner sig muskeln så att hela armen fälls ihop!

Däremot så får man inte vara för överviktig för det är rätt svaga impulser som skickas, då når inte elen in i muskeln, tanken är ju att elen ska gå genom muskeln.

• litenyfikenidag

Hejsan, är också nyfiken....

Vart kan man få tag på en? Hyfsat billig och bra?

• Rebekah84

finns på clas ohlson! billigt och bra.

• Håll min hand

men på reklamer och diverse så ser det ju ut som att om man är tjock så försvinner magen på ett kick med bara "5 minuter per dag, 4 dagar i veckan" eller nå sånt.. så bra kan det väl inte vara*??

• Rebekah84

nej man blir ju inte smal av det, det följer med en bok med kostråd och träningsråd FÖRUTOM de där muskeltränarna. men har man ont i, eller svaga muskler pga skada så är detta asbra!

• Ithiq PT

Om det vore något ruter i Konsumentverket så skulle dylika skojarprodukter vara förbjudna på marknaden.

Muskeltillväxt sker genom progressiva belastningsökningar i hela dess läng. Att en muskel kontraheras vid tillförd yttre spänning är ingen garanti för muskeltillväxt och den kontraktion som sker är inte tillräcklig för detta.

Undvik allting som verkar för bra för att vara sant...för det är sällan sant!

• Glass
    Ithiq PT skrev 2007-03-23 13:00:13 följande:
    Om det vore något ruter i Konsumentverket så skulle dylika skojarprodukter vara förbjudna på marknaden.Muskeltillväxt sker genom progressiva belastningsökningar i hela dess läng. Att en muskel kontraheras vid tillförd yttre spänning är ingen garanti för muskeltillväxt och den kontraktion som sker är inte tillräcklig för detta.Undvik allting som verkar för bra för att vara sant...för det är sällan sant!
    Det kanske inte är för muskeltillväxt som man använder det. Man kan använda det för att stärka sen och muskelfästen, man kan använda det för förbränning under tiden som man använder den.
  • Rebekah84

Ithiq PT :

Fungerar alldeles utmärkt på försvagade musklöer och ömma muskler. Hellre något som hjälper mig för 100;- än något som hjälper mig som kostar 500:- per gång!

Ingen härinne har sagt att det ger jättemuskler.

Svar på tråden elektrisk magtränare? Nån som testat?