• Bergtuvan

Har MASSOR med ägg hemma... Tips på bak eller mat med ägg!

Har typ en hel platta med ägg, men inga ideér om vad jag kan laga för mat där man kan ha användnig av ägg. Desto mer finns det väl att baka men det är ju inte hälsosamt för figurern. Tips på mat främst men även bak går bra. Inte pannkakor för det är typ det enda jag kan komma på själv!

• Svar på tråden Har MASSOR med ägg hemma... Tips på bak eller mat med ägg!
  • Sencha

Ägg- och ansjovismackor
    Hemgjorda fiskpinnar med kokt hackat ägg till
    Stekt ägg
    Omelett
    Pajer med äggstanning

Hemgjord glass
    Budapestlängd (kan stoppas i frysen och tas fram när du har gäster, så blir det ju inte bara du som kränger )
    Krabellor

• Sencha

Och så kan du förstås göra mat med köttfärs - typ biffar och sånt, och blanda ägg i smeten.

• Apif la deuxième

Gör quiche! (saltig paj) i massor! Du kan baka i långpannor och sedan skära i bitar och ha i frysen att bjuda på när du får oväntat besök till exempel. Till det har man ju äggstanning.

Eller en matig omelett med en massa gott i.

Pasta carbonara

• Dino78

Makaronipudding och ostoch skinkpaj har man ju äggstanning i. Det går åt 3 äg till en äggstanning iaf!

DIF i själ och hjärta
  • Julianna

Pannkaka
    Maränger
    Rulltårta
    Fisk med äggsås
    Ägg till frukost
    Äggmackor
    Omelett

• Moa38

äggakaka är supergott och går åt en masssa ägg

• firelment

Spansk omelett med potatis, den ska vara tjock så det går åt mycket ägg. Jättegott, råstek potatis o lök tills de mjuknar, sen på med en massa hopvispade ägg, typ 6-7 stycken beroende på hur stor panna/hur mycket potatis, salt +peppar - klart! Blir dessutom godare om den få stå över natten o kallna till sig liksom..
    Lycka till!!

• Bergtuvan

Tack för alla tips... får se om jag fixar ngt av dessa grejer!

Svar på tråden Har MASSOR med ägg hemma... Tips på bak eller mat med ägg!