• Latino

Mörkröd ytterdörr till ljusgrått tegelhus?

Jag skulle gärna vilja byta färg på ytterdörren till vårt nyinköpta hus. Huset är i ljusgrått tegel, och just nu är ytterdörren och garageporten i en mellangrå nyans. Känns som om intrycket av huset blir platt och intetsägande. Vad tror ni om en mörkröd dörr? Tror att det blir för mycket med en röd garageport också, men den tror jag vi målar vit. har ni bilder på era röda dörrar så vill jag gärna se Någon som har erfarenhet av att måla om en ytterdörr? Att köpa ny (vill gärna ha med runt fönster) kostar ju en hel del...

• Svar på tråden Mörkröd ytterdörr till ljusgrått tegelhus?
  • annca

Klatschigt!
    Tror det kan bli jättesnyggt!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • sherlock

Röd dörr till ett grått tegelhus blir jätte fint, mycket vanligt i storbritanien

• Eofrysina

Mitt råd är att köpa en testburk av den kulör av färg du vill ha. Måla upp på en skiva och sätt upp mot huset. Då kan du känna in om det fungerar för just ditt hus.

Hur du målar: Gå in på en riktigt målarbutik och få rådgivning på den fronten. Med riktig menar jag en sådan som är återförsäljare till proffs. De har vettig och oftast kunnig personal. Många stormarknadet av typen Bauhaus, Hornbach, Silvan osv har ofta en personal som bara i bästa fall lärt sig broschyrerna utantill. Sådan rådgivning kan man lika gärna vara utan.

• Latino

Fru Hilde -tack för tipset med att provmåla lite först!

• pellesmatte

jag har visserligen ett grågrönt putshus , men jag har röd dörr , jätte fint tycker jag.
    det var inte svårt alls att måla den , fick råd i färg butiken.

• Eofrysina

Latino ta en titt på Engelsk röd. Brukar vara en färg som fungerar till mycket.

• neeke72

vi har ljusblå dörr till faluröd färgs hus....
    Snyggt och sätter lite färg på huset utifrån...

• Smajla

Låter supersnyggt - en färgklick!

//Nyinflyttad!!!
  • Latino

Någon som har bilder eller fler tips?

Svar på tråden Mörkröd ytterdörr till ljusgrått tegelhus?