• Raven74

hur gör ni????

Ni som har kjol och är lite knubbiga precis som jag.
    Låren har en tendens o gå ihopa (pinsamt värre) det blir ju skav om man går, vad har ni under, förutom underkläder???
    Har för en gångs skull investerat i snygga kjolar men vill gå i dem med utan att få ågren över lårskav :D

svar önskas snabbt

• Svar på tråden hur gör ni????
  • Maddiss

Min kompis brukar ha boxershorts med ben, cykelbyxor eller byxunderkjol mot det problemet. Vad hon köpt det vet jag inte riktigt.

• Banana82

jag lever med det bara att stå ut med, eller ha fula shorts eller cykelbyxor under, dåärjag hellre snygg och lider lite

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Raven74

tackar o bugar.
    boxershorts var ju riktigt bra.

lida vill jag inte mer än nödvändigt :D

• Kristall V

I somras var jag på medeltidsmarknaden i Visby...gick 4 dagar i hettan i dubbla klänningar, efter första dagen blödde jag pga skavsår...sen köpte jag nylonstrumpbyxor och klippte av strax nedanför knäna, de rullade upp sig lite och stannade strax över knäna. Perfekt!!
    Tips till sommaren om man vill ha klänning/kjol och det är lite för varmt för tights eller cykelbyxor under

• Fridapida

men varför inte ha tights eller leggins? Det är ju både "inne" o rätt väder för det.

• Nevada

vanliga strumpbyxor håller ju ihop lite

Ja va fan man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig !
  • Raven74

men sen i sommarvärmen hur gör jag då???

Och var hittar jag boxershorts

• Lola Jämtland

Skav?
    Det har jag aldrig fått.....

Hade jag problem så skulle jag köpa en underkjol fast med ben.....

//2007-here I come!
  • Fridapida

Det finns boxer m långa ben i välsorterade underklädesbutiker.

Annars kan man ta lite vanligt kroppspuder. Men det måste säkert fyllas på under dagen.

• tessan1986

Har hört från en kompis att hon brukar klippa av strumpbyxer så att de inte syns under kjolen. Har dock själv aldrig testat det så jag vet inte om det funkar.

• På Tiden

En tjej jag känner använder en olja som hon smörjer på låren och då blir det inte något skav.

• Little T

Jag har också lår i modell större, och upplever att boxershorts inte alls funkar. De glider liksom upp och korvar sig ovanför där låret börjar liksom, på insidan. Ska jag ha boxers köper jag därför kort-korta...

Det hjälpte dig ju inte i din frågeställning i o f s... Men det kan kanske spara dig lite pengar att slippa köpa något som visar sig vara en nitlott.

• Raven74

little T

vad gör du då?
    strumpbyxor i all ära men inte på sommaren när det e smällandes varmt.

Hade varit trevligt o känna sig lite feminin nån gång fast man har tjocka lår :D

• Kristall V

Tunna nylonstrumpbyxor, avklippta strax nedanför knäna (de rullar upp sig lite så de stannar strax över knäna då)

I somras var det ju potthett och det funkade kanonbra!!!

• sweetpea

Förra sommaren hade jag en byxunderkjol. Lätt och luftig, och den syns ju inte, den är ju under kjolen. Jag har aldrig varit så bekväm tror jag. Nu har jag gått ner en del i vikt och kommer kanske inte behöva en sån i sommar, men ska kanske skaffa en ny ändå: om inte annat är det extremt skönt att kunna ha kjol utan att det liksom bildas en svettpöl mellan benen när man sitter ner.

På Twilfit har de som cykelbyxor i finstickat silke. De funkar också bra, särskilt om man vill ha en tightare kjol.

• MajaMaria79

Jag har samma problem som du. Men jag tar lite talk på låren precis där de går ihop så blir det inget skav. Lite vanligt barnpuder alltså. Funkar jättebra.

Svar på tråden hur gör ni????