• Cissih

Taktila böcker, känselböcker

Är det någon som vet var jag kan köpa taktila böcker (känselböcker) på nätet?

• Svar på tråden Taktila böcker, känselböcker
  • Kattungen

Hejsan!

Jag gick in på Google och skrev; taktila böcker och fick upp flera sidor...

tittade och det fanns en hel del

Lycka till

Kram Kattungen

• Mamma till tre kottar

Det finns på bokus...

• Cissih

Alltså, jag måste vara korkad för jag kan inte hitta några taktila eller teckenspråksböcker på Bokus. Är det någon som vet hur jag hittar dessa böcker där?

• Mamma till tre kottar

Jag kanske tolkade dig fel. Jag tänkte på vanliga småbarnsböcker som det finns olika strukturer i som man kan känna på. En sådan serie heter "klappa ..." (klappa brandbilen, klappa valpen osv). Men för att hitta dem på Bokus måste man kunna titlarna tyvärr. Den finns en engelspråkig serie som är riktigt trevlig som heter "that's not my..."

Men du kanske var ute efter böcker på punkt och då hittar jag bara "Rulle på eventyr" som är på danska.

• Cissih

Mamma till tre kottar:
    Nej, du har rätt, det är inte böcker med punktskrift jag är ute efter, och det är bara sådana jag har hittat hittills.
    Men jag gör ett nytt försök på Bokus och ser vad jag får fram. Får nöja mig med teckenböcker annars....

• downismor

Min dotter fick en bok av farmor som hon älskar. Det är en titta och känn-bok. Gissa djur i djungeln heter den utgiven av REBUS. Man läser känner och gissar sedan drar man ut fliken och får se djuret.... Är det typ sådant du är ute efter???

• Cissih

Tack så jättemycket för alla tips!
    Jag hittade klappa... böckerna på bokus och beställde omgående. Hittade även teckenböcker på teckenförlaget och beställde.

Det är tur att jag har alla er här att fråga för ibland blir man så frustrerad av att försöka hitta på egen hand på nätet.

• Helmut

Kontakta Specialpedagogiska institutet (www.sit.se) de ger ut läromedel för alla möjliga olika funktionshindergrupper och har bl a taktila böcker!

Svar på tråden Taktila böcker, känselböcker