är gravid, men vad gör jag nu? vem ska man kontakta & hur gör jag?!
är så att jag nyss har plussat och är gravid, men vad gör jag nu? vem ska man kontakta & hur gör jag?!
är så att jag nyss har plussat och är gravid, men vad gör jag nu? vem ska man kontakta & hur gör jag?!
du ska ringa din barnmorska - hon sitter på mödravården - slå upp i telefonkatalogen - oftast finns dom i samma hus som vårdcentralen..
sen får du komma dit på inskrivning omkring vecka 11...
Du ringer till närmaste mödravårdcentral och säger att du plussat, då kommer de ge dig en tid för inskrivning. så var det för mig iallafall
du ringer till din familjecentral (mödravård). talar om att du är gravid, sen sköter de pratet.. du får förmodligen komma dit om nån vecka för att testa igen o sen gå på inskrivning =)
Grattis!
just det.. grattis
grattis till plusset o erat nya liv!
du ska ringa din Barnmorska (BM). om du inte har någonkan du ringa till mödravårdscentralen (MVC). när jag ringde fick jag komma in på ett info om vad man kan äta o så sen fickjag en tid för inskrivningen.
Du ringer och anmäler dig på den mödravårdscentral du vill gå till. De kommer att ge dig en tid för första besöket. Telefonnummer hittar du på vårdsidorna i katalogen.
GRATTIS förresten!!!!
Hehe så alltså jag ska ringa till mördavårdcentralen som antagligen ligger i vårdcentralen eller?? och bara säga jag är GRAAAVIIIID
Tacktack alla snälla!!
Du måste inte kontakta någon faktiskt. Det är inget tvång att gå till en barnmorska. MEN jag skulle inte rekommendera att låta bli så gör som flera i tråden föreslår, ring MVC. Jag och sambon gick ner dit när de hade öppen mottagning och sa "Vi har gjort 'nåt' och vad gör vi nu mer än väntar 9mån på att det ska säga *plopp*?"