• Lisa77

KVIK-kök. Bra eller dåligt?

Hej på er!

Vi planerar att sätta in nytt kök och har fastnat för kvik's mano i högblank vit. Jag har inte hört varken bra eller dåligt om kvik. Är det någon här som har erfarenheter att dela m sig av. Min syster hade hört att deras skåp inte gick att justera om golvet var ojämnt. Någon som vet? Eller annat om inredningen?
    Alla erfarenheter välkomnas!

Tack ska ni ha!

• Svar på tråden KVIK-kök. Bra eller dåligt?
  • Älgen

Fint kök men dålig service av personalen på Kvik. De tror att de kan mera om köksinredning än vad de kan. Flera saker fick vi säga till om som inte skulle fungera, och då kom de på sig, "ja, det har ni ju rätt i...". Så lita på ert eget huvud vad gäller palneringen.

Annars är vi nöjda.

• Lisa77

Tack. Vi har rådfrågat kompisar och kommit på en del 'fel' i planeringen. Men jag hittar inget annat kök som är som det. Jag är kär, helt enkelt! och planeringen ska man väl kunna få till så småningom... förhoppningsvis!

• Jannamia

puffar upp, är också intresserad av det köket!

• Älgen

Hej igen, har haft vårt Kvik kök ett halvår nu och är nöjda. Enda som är att de blanka handtagen behöver sig en omgång med trasan ofta för det syns fingeravtryck på dem. Däremot tycker jag inte att de högblanka vita luckorna blir så smutsiga men jag har inga barn...

• stress

Jag är intresserad av renovering och har helt nytt kök hemma just nu, dock ej från Kvik då jag blev så fruktansvärt besviken på deras okunskap. De har fina kök, visst. Men ingen kunskap alls om hur de ska planera och bygga upp dem på ett funktionellt vis. Standardmått på bänskivor och stommar måste de kolla upp grej för grej. Ja, väldigt besviken är jag.

Nu kan jag ju en del om detta sedan förut, men förväntar mig att de anställda iaf kan grunderna.

• stress

Jag beställde från Electrolux. Dessutom kommer de hem och tar alla mått och designar det nya köket precis som man vill ha det kostnadsfritt.

• Miss Lau

Vi kikade på Kvik när vi skulle renovera. Fina och billiga kök men vi valde Ikea istället. Främst pga dålig service men också att Kvicks kök bygger på att man först bygger en sockel som skåpen står på, Ikeas skåp står på ben som är enkla att justera i höjd om golvet inte är riktigt plant.

Svar på tråden KVIK-kök. Bra eller dåligt?