• mamma ingo

Torslanda ( Torslanda-tråden )

Hej,mammor (och pappor) i Torslanda!

Här kan vi dela med oss av roliga tips eller andra tankar som rör vår vardag som föräldrar, konsumenter,Torslanda-bor, mammor eller pappor.

välkomna! ...säger mamma ingo!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-25 12:00:50:
    missa inte vår uppdaterade Leka-promenix-tråd för Torslanda!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m19989352.html

• Svar på tråden Torslanda ( Torslanda-tråden )
  • mamma ingo

klippning av 4-åring gick strååålande på drop-in mitt emot blommor av stål!

snabba duktiga tjejer som helt klart bäddat för att han skall våga gå dit igen...och dessutom satt jag och lillan riktigt bekvämt när vi väntade.

• mamma ingo

ja så många från torslanda hittar man inte...men det är ju alltid kul att försöka...

tänkte framför allt att det vore kul att samla en del "betyg" och åsikter om verksamheter i vår närmiljö. det händer ju mer än någonsin i torslanda och kommer ju fler och fler små butiker och företag hit som håller området vid liv!

så jag kommer uppdatera denna tråden då och då så får vi se om fler vill dela med sig av ideer, betyg och info om nya verksamheter och aktiviteter i Torslanda.

...

• mamma ingo

solen skiner och det är biltvättar-tort på vägen...så idag blir det biltvätt!

hittade handtvätt av bilar för 100 kr för utsida och 180 kr för både in och utsida!!! dem är duktiga och har drop-in på östergärde bredvid golfen på björlandavägen.

• ulliz

Hej skriver in mig här...heter ulrika bor i tprslanda med min sambo och våra 2 barn elin 01 och michelle -04..vi har bott här i 1 år och 4 månader och vi trivs bra

• Lottetottan

Hej, här kommer ytterligare en Torslanda bo till tals! Jag är gravid i 10 veckan, och har lite funderingar på att byta BM innan det är för sent... Därför undrar jag om det finns några här ute som har några tankar och åsikter om Torslandas mvc-mottagning? Blev inskriven vecka 6 och då var den bm som jag skulle träffa sjuk, så vi blev emottagna av en superstressad annan bm som försökte täcka två kalendrar och ta emot alla drop-in samtidigt. Så, mitt första möte var inte det mest possitiva direkt. OCH, nu skulle jag dit för den första "stora" kontrollen, som igår egentligen. Men, då ringde de mig tidigare i veckan och sa att min nya bm var sjuk, så mötet var inställt och de skall höra av sig om ett nytt möte... Jag bara känner att de är lite underbemannade och inte har tid för mig. Och det här är min första graviditet, så jag har naturligtvis hundratals frågor och bävar lite för fortsättningen nu om det kommer vara så här hela tiden... Tacksam för possitiva eller negativa erfarenheter, för då byter jag nu!

• mamma ingo

har hört både ris och ros om torslanda mvc...

men Barnmorskegruppen i stan (Holmen under spårvagnsbron)bytte hon till som var ruskigt besviken på torslanda, och det blev suuuperbra! men det är väl från fall till fall... ibland är man ju bara på fel plats i fel tid.

men ring dem vetja och berätta som det är och att du vill känna dig trygg i mvc-kontakten speciellt eftersom det är ditt första barn!

hoppas det ordnar sig.

Svar på tråden Torslanda ( Torslanda-tråden )