Skorv!
Hade era barn mycket skorv. Vad gjorde ni åt de? Försvinner det inte om man inte gör nåt åt de?
Hade era barn mycket skorv. Vad gjorde ni åt de? Försvinner det inte om man inte gör nåt åt de?
Jakob hade massor med skorv som försvann lite för varje gång jag hade badat och gnuggade mer handduken.
Jag fick rådet att massera in barlolja och sen går det nästan borta bort när det torkat men Jakob hade så mycket hår at jag inte ville ha olja i det
Det försvinner även om du inte gör något men du kan använda barnolja som mjukar upp och sedan kamma försiktigt. Min kille hade så lite så jag använde mest bröstmjölk, den är bra till det mesta ;)
Stavar som en blind katt.
Barnolja och borsta bort ska det stå.
Jag tog lite badolja och masserade, sedan tog jag en kam och gnuggade ytterst försiktigt, sen spolade jag ur håret med vatten och upprepade det ett par gånger. Det fungerade jättebra.
Dyppe: försvann det helt sen?
Min yngsta flicka som i år blir 11 har fortfarande lite skorv i hårbotten!
jag försökte få bort det när hon var liten men lyckades inte helt .
Fick rådet att ta barnolja och en luskam. Jag gnuggade istället för att använda kammen och det gick kanonbra!
Molly14: sköljde du bort oljan sen?
Inte samma dag, jag gjorde det i ytterligare tre dagar och sen var det mesta borta. Nu är han snart 7 månader och det syns ingenting.:)
Min tös (nu 5 mån) hade massor med skorv. Vi prövade tips som vanlig barnolja för att få bort det men för oss gick inte det, så då köpte vi en svindyr kräm som hette Borago som var bra men beh skulle vara i 10 dagar och det gick nästan åt en om dan för hon hade så mkt hår så vi struntade i den. Slutligen köpte vi Salesyl vaselin och det var kanon.
Man smetar in krämerna och pillar lite efter ett tag, man kan ta en kam oxå så försvinner det mer och mer.
För oss försvann det inte utan hjälp.
Pättra: Nä, jag lät den vara kvar. Den gör ju ingen skada. Han har ganska mycket hår, men det blev inte så mycket att det blev fläckar på kuddar osv - oljan ska liksom masserar in i hårbotten.
Vi använde på Borago lite då och då och dottern har inget kvar nu.
Det finns också en salv på apoteket mot skorv å den är toppen..
Borago är jättebra, funkar efter bara någon dag!!!
Smurfen: Vad heter den då??
Felicia har skorv o har haft de länge men de går upp o ner. man kan smörja lite babyolja lr vatten på o skrapa med nageln o så försvinner de.
Bewan: finns den på apoteket?
Borago finns på Apoteket och jag kan också skriva på att den är jättebra! Den är praktisk för man behöver bara smörja in och slipper hålla på att pilla bort skorven, den försvinner av sig självt.
Elliot har MASSOR av skorv! Öron, halva ansiktet och hela huvudet.
Salsy-Vase 1% -salicylsyrevaselin
Smurfen: Den har vi..