• Bellahhh

Nån som bor i Eriksberg (GBG) ?

Hur är det att bo där med barn? Är det ett bra/lugnt område? Jag ska flytta dit senast vid årskiftet, jag har en son som är 7 mån. hade varit kul att bekanta sig med lite grannar som också har små ;)
    Har köpt en lght vid juvelkvarnen!

Mvh Isabelle
    Min familj är finast
  • Svar på tråden Nån som bor i Eriksberg (GBG) ?
  • Vanessa1

Hej, nej tyvärr jag bor inte där! men jag bor i Göteborg och det jag känner till så är det ett jätte bra område! fint och lugnt
    lycka till med flytten

• Bellahhh
    Vanessa1 skrev 2007-03-20 15:05:01 följande:
    Hej, nej tyvärr jag bor inte där! men jag bor i Göteborg och det jag känner till så är det ett jätte bra område! fint och lugntlycka till med flytten
    Tack ;)
    Min familj är finast
  • Bunny

Hej, vi bodde i Eriksberg tills vår dotter fyllde ett år, sedan flyttade vi. Eriksberg är jättefint och lugnt men vi tyckte inte att det var lämpligt för småbarn just där vi bodde. Vi bodde i lägenhet precis vid kajen och det är mkt trafik mellan gårdarna. Men det finns ett område med radhus som ligger precis vid en park, där är det fint för barnen. Där finns också en större lekplats, det ligger nog ca 200 meter från kvarnen. Det byggs ju mkt nytt nu i Eriksberg och man skall ju även ställa i ordning ett nytt grönområde. Annars var det grönområden vi saknade mest när vår dotter började röra på sig, då vill man inte gärna promenera längs kajen.Hoppas att ni kommer att trivas!

• Bellahhh
    Bunny skrev 2007-03-21 11:43:38 följande:
    Hej, vi bodde i Eriksberg tills vår dotter fyllde ett år, sedan flyttade vi. Eriksberg är jättefint och lugnt men vi tyckte inte att det var lämpligt för småbarn just där vi bodde. Vi bodde i lägenhet precis vid kajen och det är mkt trafik mellan gårdarna. Men det finns ett område med radhus som ligger precis vid en park, där är det fint för barnen. Där finns också en större lekplats, det ligger nog ca 200 meter från kvarnen. Det byggs ju mkt nytt nu i Eriksberg och man skall ju även ställa i ordning ett nytt grönområde. Annars var det grönområden vi saknade mest när vår dotter började röra på sig, då vill man inte gärna promenera längs kajen.Hoppas att ni kommer att trivas!
    Ja vi ska bo precis där ju! Den håller på att byggas nu! ;)
    Min familj är finast
  • Axels och Annies mamma

Jag jobbar däremot i Eriksberg, precis brevid den gamla Juvelkvarnen.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • KarinLo

Hej & välkommen!

Vi bor redan i området men ska flytta till en större lägenhet i Västra Sannegårdshamnen om ett knappt år. Jag tycker det är ett superbra område och det är väl därför vi vill stanna kvar. Gott om småbarn -ont om dagisplatser....

• Bellahhh
    Axels mamma skrev 2007-03-21 11:52:00 följande:
    Jag jobbar däremot i Eriksberg, precis brevid den gamla Juvelkvarnen. Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
    Jaha! Det är fint där va?
    KarinLo skrev 2007-03-21 11:59:36 följande:
    Hej & välkommen!Vi bor redan i området men ska flytta till en större lägenhet i Västra Sannegårdshamnen om ett knappt år. Jag tycker det är ett superbra område och det är väl därför vi vill stanna kvar. Gott om småbarn -ont om dagisplatser....
    Joo jag har redan fått hem papprena, vilka dagis är bra dagis då? Jag vet ju ingenting om dagisen där!
    Vi flyttar ju till mindre hahha så går det när man vill bo fint. Bor ute på öarna nu jättefint också men lite för långt att åka, vi skulle egentligen ha byggt hus här, men det tar vi när nr2 kommer!
    Min familj är finast
Svar på tråden Nån som bor i Eriksberg (GBG) ?