• Aleakim

Kostnader/bröstpumps hyra

Jag heter Mikaela och
    jag undrar om det e någon som vet hur mkt det kostar att hyra bröstpump på BB? Blir det mkt tilläggs kostnader? Jag har antagit att man får hjälp med allt men sist vi var på sjukan ville de ha betalt för vårt besök då vi skulle kolla på nappar och flaskor... nån som upplevt samma sak? Vad kan man ställa för krav?

• Svar på tråden Kostnader/bröstpumps hyra
  • 1malle

Jag hyrde o det är en dygns kostnad, men minimum på 11 dygn...
    Om jag inte minns helt fel så handlade det om mellan 300-350 kr...
    Sen fick man ju behålla själva pumpen som då blev en handpump..
    För mig var det väl värda pengar...

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • 1malle

Ang att de ille ta betalt...
    Efter förlossningen är man knuten till BB o deras hjälp i 3 veckor. Behöver man hjälp efter det så får man betala...

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Sussii

jag betalade 24kr om dagen för min nyare varianten för pump *hyrd på bb*

sen vart det kasnke extra kostnad på ca 200kr i månaden för ersättning som ja köre samtiidgt med min mjölk 

hade pumpen i 1 ½ månad men den stog bara o drog pengar  för ja lyckades få igång att hon kunde amma när hon var 3 veckor men fortfarande med ersättning ibland .. sen när hon vart 2½ månad vägra hon mitt bröst o nu är det bara ersättnig o som blr lite yrare för det finns inte stora paket att köpa bara små med två påsar i o först körde vi babysemp som kosta nästan lite mer än 59kr styck men turen var att det inte fanns en gång o vi var tvugna att köpa nan  *vitt paket* som kostar max lr högst 49kr *vad ja harsätt* o vi bytte till det o det var mkt billigare men nu kostar hennes mat ca 400-600kr i månaden  för deras pulver

enklast o billigast e med amning alltid gratis men pengarna är inget för barnet är värd alt även om de tkostar mk mera med ersättning....

ett tips om bröst pump är att köpa en egen elektronisk som finns på babyproffsen tror ja det var där kostar den kasnke 400kr upp men billigare än att hyra även om bb's är värsting grjerna

hoppsa du fick lite svar

• Sussii

haha vart helt galet nu när man hde två sidor uppe om nästan samma sak som fråga så råka skicka inlägget till fel!

hehehe

• Aleakim

hehe oj då! Tackar för svaren hörrni!
    Jo vår lille pojk kommer förmodligen inte kunna amma alls (pga LKG) så jag vill gärna planera så mycket som möjligt redan innan nu. Jag vill gärna köra med "bara" bröstpump" men vet inte om det är realistiskt att klara det i ett halvår? alltså tidsmässigt.. det blir ju även ganska mycket pengar per månad om man hyr längre..

• jurist

Hej!

Hyr för tillfället en elektrisk pump. Det kostar 120 kr (engångs) och 12:-/dygn. (Danderyd)

Läste att läkare, barnmorska, sjuksköterska kan ordinera och då kostar det inget. Kolla upp det!

Hade jag vetat det hade jag sett till att någon ordinerat pumpen till mig.

• käck

Jag blev ordinerad pump i 3v sen så hyrde jag den för 14 kr om dagen,gör det fortfarande. När man lämnar tillbaka den så får man själva munstycket och kan göra det i kombination med några fler saker som ligger i, till en handpump. Har inte testat den men det låter bra tycker jag.  Då får man nåt mer för pengarna. Pumpen som jag har heter "medela lactina select" ganska stor men superbra. Vanlig på sjukhus tror jag. Lycka till!

• Aleakim

Gud va bra, va glad jag blir! ordinera alltså! Det ska jag ta upp med barnmorskan nästa gång! =) Jag vill så gärna försöka undvika allergier så gott ja kan!

• gröna tapeter

Om du uteslutande hade tänkt pumpa ur bröstmjölk tjänar du nog på att köpa en egen... Finns en jättebra handpump på apoteket som heter Avent Isis. Har för mig att den kostar runt 400-500 kr.

Svar på tråden Kostnader/bröstpumps hyra