• MrsNash

mammaledig-många fikastunder?

Hej, är du liksom jag mammaledig just nu? Jag och mina vänner är ute och fikar rätt mycket och som det ser ut är vi inte ensamma! Vi har ofta diskuterat att man känner sig ivägen, och det är ständigt planerande vart man ska gå för att alla ska få plats med sina barnvagnar och hur man ska dela på de få barnstolarna som finns.
    Jag har ett par frågor till dig av ren nyfikenhet,

1) Hur mycket pengar / månad tror du att du genomsnittligt lägger på fika/lunch ute på stan med ditt barn?
    2) Hur många dagar/vecka är du ute och fikar/lunchar med ditt barn?
    3) Vad skulle du välja; ett "vanligt" fik med risk för att vara i vägen, inga barnstolar, inget skötbord etc....eller ett mer barnvänligt fik med kanske ite högre priser?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-20 10:35:26:
    Varför jag undrar är för att jag anser att vi föräldralediga är en rätt stark konsumentgrupp och jag förstår inte riktigt varför inte fler satsar mer på vår "grupp" då vi spenderar en hel del pengar på stan om dagarna

• Svar på tråden mammaledig-många fikastunder?
  • memelie

1 : vågar inte tänka på hur mycket de kan vara !
    2:2-3 gånger om inte mer
    3:vi väljer de barnvänliga fiket helt klart !

Älskar min Johan!! Freja 21/10 06 *09:43*
  • lilla bunny

Håller med Tekanna på samtliga punkter (kanske beror på att vi fikar ihop ganska ofta ), fikar helst hemma hos varann billigare och bättre plats!

• Teskedsmamman

1. 0-500 kr brukar alltid bli mer på sommaren...

2. Innan alla barnen fyllde 1 år så fikade vi 1 gång i veckan, ett stort gäng, men nu blir det kanske 1-2 ggr i månaden... Men det blir nog mer sedan när vi är 4 st som kommer få nya bebisar inom det närmaste halvåret

3. I halmstad finns inte så många barnvänliga fik så det blir alltid ett vanligt fik, skulel verkligen vara en hit med babyfik här, däremot finns ett fik på Norra vägen -Fribergs- som har en glasdörr mitt i fiket som man kan dra igen så barnen inte vrålar iväg och springer ut på gatan osv...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.23) BF - 070723
  • Nocturnal

1: ingen aning,mer än jag borde
    2: olika men ca 2-3 gg
    3: helt klart det barnvänliga fiket!

• Heidi1

1: vet ej vill inte veta
    2: 0-2 ggr
    3:helt klart barnvänligt.

Svar på tråden mammaledig-många fikastunder?