• Anna m Hampus och liten i magen

inflammation i ryggen?

Är det nån av er som har haft muskelinflammation i ryggen o bröstet? Hur kändes det isf? börjar tro att jag har det nämligen..

• Svar på tråden inflammation i ryggen?

puffar lite o hoppas på svar

• marlene23

Jag har haft det. Det blir stelt och gör ont i alla ställningar. känns som om att ryggen låses där inflammationen sitter.

• Scoob

Jag fick inflammation i revbensleden när jag var gravid. Kom bakifrån strålade fram som under bröstet. Gjorde jätte ont, när jag satt , när jag stog, vill bara ligga...

ja precis så har jag oxå det. Det gör ont längs ryggen och i bröstkorgen liksom. Som om man har suttit länge utan ryggstöd, och det känns verklgien som om det har låst sig i ryggen, när jag försöker sträcka ut så gör det ont...

• marlene23

ja det strålade fram mot framsidan på mig med, men det var inflammation i ryggen.. det kändes alltså vid magsäcken och runt mitten av revbenen också. Jag hade inte så mycket besvär av det under min första grav. som tur var, men nukänner jag hur det börjar spöka igen.
    Tyvärr är det svårt att få inflammationen i styr och den kommer lätt tillbaka. ett snett, tungt lyft räcker för att jag ska få känningar och har genom åren fått flera attacker på månader.
    dettta trots sjukgymnastik!

Mm jag märker det nu speciellt när jag går o bär Malte, han väger ändå 7.5 kg och man bär alltid på samma sida, så det är inte så konstigt att jag får ont..Får väl prova med ipren några dagar o se om inflammationen lägger sig lite

• Scoob

Man ska väl inte äta ipren, när man är gravid.. Jag fick inte göra det ialla fall

ah, det är jag som inte har ändrat mitt nick =) Fick min Malte för 4 mån sen, har bara inte ändrat det än.
    Men det är helt rätt, man får inte äta ipren när man är gravid.

• kvinna1986

jag har en inflammation i ryggen. det är stelt och gör ont ibland i vissa ställningar t.ex. om jag vrider på kroppen lite hastigt. den låser sig också.

Men känns det fram i bröstkorgen oxå på dig? som tryck liksom över bröstet?

Svar på tråden inflammation i ryggen?