• Smoffe

privat gyn i västerås

hej hej...

skulle vilja göra ett vul bara för att verkligen få se om det är något som lever inom mig. bm tycker dock inte att detta behövs, och att jag kan vänta tills de riktiga ul i vecka 18. jag är nu i vecka 8 eller 9.

vet någon om det finns någon privat gyn i västerås området som jag kan besöka och bekosta på egen hand?

• Svar på tråden privat gyn i västerås
  • Masqito

Det finns ett i Västerås vid Korthuset där man kan få göra VUL..
    Jag ska få göra ett där nästa vecka..Är i v. 7 då.

Med parvel i magen BF 071117
  • Smoffe

hej. tack så mycket.

har du något namn eller telefon nummer dit så jag kan nå dom?

nej, jag bor i fagersta... finns dock inget gyn här så västerås är närmast. =)

tack!

• Masqito

185011 tror jag är numret. Doktorerna Lundholm

• Masqito

Jaså..den mottagningen har jag aldrig hört talas om.

• Malven

Kvinnoläkarna är UNDERBARA!!!!!!! Både läkare och barnmorska!!! Har sån tur att jag "tillhör" dem via min familjeläkare... :)))

• Masqito

Jag tycker det är konstigt att man inte hört talas om dom alls..Ingen reklam eller nånting.

• Amadea

Tror det har massor med kunder att de egentligen inte behöver fler

• Mirali

Jag provade hos kvinnoläkarna men där var det tvärstopp, de gjorde inga ultraljud om det inte fanns "särskilda skäl" sa de. Och oro var tydligen inte ett sånt.
    Fick dock komma till doktorerna Lundholm till sist, så nu har jag sett pyret. Glad

• Smoffe

hej hej...

jag provade att ringa dr lundholm idag på em. men fick till svar att man ej gjorde vul bara för att jag var orolig. fanns tydligen ingen anledning till detta, de tyckte jag skulle vara glad och njuta över min graviditet istället för att oroa mig... jag var så ung tyckte hon så jag skulle inte oroa mig.

jag som verkligen VILL veta att allt är okej innan vi berättar för hela släkten till påsk.

fick inte tag i kvinnoläkarna heller eftersom de hade telefontid på morgonen... ska prova i morgon igen..

konstigt att vissa får göra extra vul / ul när dom är oroligt, medan vissa inte får göra det!......

tack iaf. får se hur det blir!

• Mirali

Jag tror att anledningen till att jag fick komma var att vi försökt väldigt länge innan vi lyckades bli gravida, jag fick i alla fall intrycket att det spelade in. Sen hade de även fått ett återbud bara nån timme senare så de tänkte nog att det var lika bra att sätta in mig så inte tiden stod tom. Men det är min lilla teori.
    Hoppas det går bättre hon kvinnoläkarna för dig.

Rent generellt har jag förstått att västerås tydligen är en ganska svår stad att lyckas få göra vul i. Konstigt att det ska skilja så mycket beroende på vart man bor...Fundersam

• Masqito

Jag går hos Doktorerna Lundholm och jag tycker dom är bra. Jag ringde dom förra gången jag vart gravid men det slutade i mf. Så denna gånge jag ringde frågade jag om jag kunde få göra ett VUL tidigare för att se att allt var ok och det gick bra
    Kanske beror på att jag just haft kontakt med dom tidigare och dom har uppgifter att jag fått mf.

Hoppas att du kan få ett VUL snart nånstans, för det är jobbigt att gå och vara orolig..

Svar på tråden privat gyn i västerås