• Suck och suck

Conny Jacobsson -Insider. Såg ni?

Vilket otroligt avsnitt? Robert följer (och hälsar på) sin otroligt nedgångne bekant, som flytt från svenska fängelset,
    som lever i värsta ”krigskriminella ökenområdet”, och där följer Aschberg honom i värsta skumraskaffärerna.
    Helt plötsligt ”var man med” i värsta affärsuppgörelsen där den här Conny Jacobsson låg riktigt risigt till.
    Reportage om detta?? Varför?? Hajade ni?

Här är ur programinfon om avsnittet!

Insider TV3:
    "Hur länge kan man hålla sig undan den svenska rättvisan? Robert Aschberg har letat upp en gammal bekant som i fem år varit på rymmen från rättvisan. Han heter Conny Jacobsson och startade Sveriges kanske största kommersiella kulturevenemang Bokmässan i Göteborg. Idag säljer han rostiga fartygsvrak i Mauretanien. En gång i tiden var Conny Jacobsson en framgångsrik affärsman. Han var en sann entreprenör med en aldrig sinande ström av idéer. Hans kanske mest framgångsrika affärsidé är Bokmässan i Göteborg som Conny startade tillsammans med Bertil Falck 1984. Men det gick lite för fort för Jacobsson. Han hade problem att betala sina lån vilket irriterade kreditgivarna. Och ibland råkade han även bryta mot lagen. Men tydligen har han inte haft uppsåt att lura någon, utan snarare fallit offer för sin enorma tilltro till sig själv och sina idéers bärkraft. Efter Bokmässan gick Conny Jacobsson över till cigarettsmuggling i Östeuropa. Han hann även driva ett bibliotek i Åre innan rättvisan han ikapp honom och han dömdes till fängelse. I maj 2001 rymde han från Skänninge-anstalten i Östergötland och tog sig till Västafrika, där han gömt sig sedan dess. Insiders programledare Robert Aschberg spårar upp honom i en gudsförgäten håla i Mauretanien. Han är fortfarande full av affärsidéer. Nu handlar det om allt från fiskdammar till affärer med rostiga fartygsvrak. Conny Jacobsson tar med Robert Aschberg på en exotisk resa genom ett av världens minst kända och mest avlägsna länder.

• Svar på tråden Conny Jacobsson -Insider. Såg ni?
  • listo

Jag såg en del av det, och jag fattade inte heller syftet med reportaget...

• Suck och suck

Nä, följa en kriminells vanskliga skumma affärer. Sen när blev det reportagevänligt liksom?
    Man blev ju lite full i skratt, av den röran som Aschberg helt plötsligt befann sig i...

• Tant Groda

Jag såg oxå det och undrar oxå vad det var för något som gjorde det värt att visa!
    Jag förstår inte varför man stannar kvar när man har så lite kvar på strffet, hade varit lite enklare att komma tillbaka till ett normalt liv än vad det är nu!
    smart det verkade han inte vara iaf

Svar på tråden Conny Jacobsson -Insider. Såg ni?