kondoleansblomma
Hur långt efter dödsfallet bör man skicka kondoleansblomma, vad för sorts blomma och bör man lämna själv eller skicka med bud?
Hur långt efter dödsfallet bör man skicka kondoleansblomma, vad för sorts blomma och bör man lämna själv eller skicka med bud?
Det är väl upp till var och en. När min pappa dog var det ingen som skickade blommor, kort eller ringde mej. Men jag hade uppskattat att få en blomma skickad eller ett kort med "deltagande i sorgen". Eller om någon kommit förbi och gett mej en kram och orkat lyssna en stund. Bara visa att man bryr sig, istället för att vara orolig att störa. Jag tycker att det finns fina blommor på nätet på interflora tex.
Tack för ditt svar! Det är en granne till mig som gått bort, ingen vi känner men ändå någon som man hälsar på och pratar lite med. Känns självklart att ge/skicka en bukett. Just för att visa att man bryr sig...
Vita tulpaner tycker jag passar, nu i tulpantider. Sen ett kort med Vi tänker på er eller något som du känner passar.
Sänd en liten blomma, behöver inte vara vita, när vår dotter dog, var hela vårt hus ett blomsterhav.
I bland kändes det konstigt att få blommor, jag tyckte det kändes bäst att de kom själva med blomman, gav en kram, i sorgen finns det nästan inga ord som räcker.
Men en Kram en blomma, så orden vi finns här och tänker på Er!
Mer kan man inte göra.
*KRAM*