• Willepluttsmamma

Hur mycket kostar att anlita revisor för deklaration?

Snart dax för deklaration!
    Vi har just köpt hus o känner att vi behöver hjälp med att deklarera. Vad brukar det röra sig om för kostnad när man anlitar en revisor ?

Ngt att tänka på ?
    Alla tips välkomna!

• Svar på tråden Hur mycket kostar att anlita revisor för deklaration?
  • mamsen76

Hej!

Vi betalar 4-5000 kr/år och då är det deklaration för ett mindre företag

På sophögen låg en giraff......
  • sherlock

Tror att det är billigare för privat personer än för små företagare?

Vi har ett litet företag - revisor kostar skjortan så ordnar med deklarationer själva.

Äger även ett hus som vi hyr ut - måste skaffa revisor för detta för jag är så förvirrad av deklaratioonen men revisor för detta kostar mindre för det är inte ett företag.

• krypet fem

Kolla i Gula sidorna (eller vad det heter nu för tiden) o ring o hör efter med några stycken. Det brukar inte vara så dyrt för en privatperson att få hjälp med deklarationen. Det är ju fort gjort för en kunnig!

• abnocto

Det är först när du säljer huset som deklarationsproblem uppstår. ATt köpa blir inte speciellt besvärligt.

• Willepluttsmamma

abnocto: vi har även sålt en lägenhet som vi gjorde vinst på, så det är lite angående överföringen från den till huset,,,, som vi behöver hjälp med...

• abnocto

Jag tror inte det är så svårt. Sålde själv ett hus förra året och köpte ett dyrare så jag ska deklarera uppskov av vinsten. Ska läsa brochyren som finns på skatteverkets hemsida i helgen för att se vad man behöver.
    Sedan erbjuder mäklaren som sålde mitt hus att deklarera åt mig gratis, men jag vill prova själv först. Ingick inte det när ni sålde?

• Lilltessan

Du behöver inte anlita just en revisor. Kontakta en redovisningsbyrå och kolla, så blir det nog billigare.

Svar på tråden Hur mycket kostar att anlita revisor för deklaration?