• AsfaltsBlomma

BB-sling vs Ringo Looma

Jag ska köpa en ringsjal och funderar på dessa två. Min son är ganska stor så jag vill ha en som ger bästa möjliga avlastning även om jag bara ska ha den till att bära kortare stunder.

BB-slingen är ju sydd i diagonalvävt tyg och borde ju därför ge bra avlastning. Hur det är med Ringo Looma vet jag dock inte.

Någon som provat båda och kan säga vad ni tycker?

• Svar på tråden BB-sling vs Ringo Looma
  • Caro Lin e

Jag har inte provat båda just dessa, men väl Ringon och flera andra ringsjalar. Jag tycker att det är en smaksak och det är väldigt individuellt vilken man trivs bäst med. För mig är det inte avgörande om tyget är diagonalvävt i en ringsjal, det viktigaste för mig är att det är stadigt och att vikningen passar mig bra. Min favorit-ringsjal är Ringo Denim, den tycker jag passar speciellt bra till lite tyngre barn - och så är den väldigt snygg!

• Nova70

Jag har haft Ringo, även Denim och en BB-sling och BB-slingen är mycket bekvämare tycker jag.
    Den avlastar tyngden bättre och är dessutom mer lättjusterad genom ringarna.

• AsfaltsBlomma

Tack för er hjälp!

Jag har hittat en begagnad Ringo till ett bra pris så jag börjar med att testa den så får vi se om den passar mig. Den har ju ett bra andrahandsvärde så jag kan ju alltid sälja den vidare igen.

Svar på tråden BB-sling vs Ringo Looma