• Fidget

Lagar du asiatisk mat?

Brukar du också laga asiatisk mat? Jag är trött på att bara hitta produkter på klassiska tahibutiker, skulle vilja att de fanns på Coop och ICA också.

Främst vill jag ha svart bönsås och riktig ostronsås. Vad saknar du för produkter och varumärken?

• Svar på tråden Lagar du asiatisk mat?
  • pjuuh

Jag tycker det nuförtiden finns väldigt bra grundutbud av "utländska" varor på ICA, Coop o dy, och ostronsås brukar aldrig vara något problem att hitta. Om just din affär inte har det utbudet kan du be dem ta in det.

• Fidget

Nu menar jag inte Blue Dragon eller Santa Maria utan äkta saiaktiska produkter.

• firelment

Var bor du? I Stockholm finns det massor av jättebra affärer, HongKong trading vid centralen är en, de har otroligt mycket fina färska grönsaker, kryddor, mie goreng nudlar, tempe mm,mm, vad för sorts mat vill du laga? Jag o min man lagar balinesisk/indonesisk mat och vi hittar ALLT vi behöver i dessa kinesaffärer, och thai affären bakom hötorget på olof palmes gata. Om du vill ha recept tips säg till!

• tidigareplatt

Saknar sushiris sånt där vinägerpulver som man lägger i riset för att det ska få kallas sushi. Jag ahr inte hittat det i Ica här nere i alla fall :(

• buffybus

jag tycker det mesta finns på ica kanske...hmm...

men när jag ska ha asiatiskt så handlar jag i en sån butik som thailändare har här hos oss i vår stad...dem har ju massa fräcka grejer där som inte ica har..., lagar en maträtt som heter pat ka pao tor jag.....den e gó..från thailand då... och hittar inte hälften av grejerna på ica...

• buffybus

men dem varorna jag handlar hos dem är från thailand...ica tar ju inte emot varor från såna länder väl?? hehe...ingen koll men jag tror inte det iallafall

• tidigareplatt

ooo, får prova vanlig risvinäger.

Annars tycker jag att det mesta finns i de maträtter jag gör.

Svar på tråden Lagar du asiatisk mat?