• SoFo89

Få bort vitlök/lök lukt?

Hur fasen ska man bli av med vitlök och lök lukt från fingrarna? Jag tål det verkligen inte!

• Svar på tråden Få bort vitlök/lök lukt?
  • Dino78

Det finns speciella rostfria tvålar som man kan köpa, som tar bort lukten.
    Går säkert på andra sätt med men en sån tvål är mitt tips.
    Går att köpa på Överskott vet jag iaf Säkerligen på Duka och Werner och Werner och sånt med.

DIF i själ och hjärta
  • nybliven lappjänta

gnugga fingrarna med citron, jag har alltid en klämcitron hemma som jag "tvättar" händerna med när jag har använt vitlök!
    inte lika effektiv som färsk citron men lukten förvinner:)

• SoFo89

Åhh det måste jag handla, gå runt och lukta vitlök känns inte särskilt trevligt
    Tack för hjälpen!

• Dino78

Dom här tvålarna tar även bort skaldjursdoft, så att du vet

DIF i själ och hjärta
  • Zmoothie

Det ska funka att gnugga händerna mot vilket rostfritt material som helst, typ diskbänken, de där "tvålarna" innehåller inget "magiskt", s a s.

Fire bad. Tree pretty.
  • Drakugglan

Jag tycker det luktar gott! Jag brukar undvika att tvätta händerna efter att jag skalat en vitlök så jag kan sniffa lite på dem...

• Dino78
    Zmoothie skrev 2007-03-20 14:07:30 följande:
    Det ska funka att gnugga händerna mot vilket rostfritt material som helst, typ diskbänken, de där "tvålarna" innehåller inget "magiskt", s a s. Fire bad. Tree pretty.
    Nej, men det är ju lättare att hålla i en liten tvål och nå överallt än att stå och gnugga mot diskbänken
    inte för att jag har en sån tvål men jag städar på överskott och har öäven jobbat med ombyggnaden där och plockat upp såna där tvålar
    DIF i själ och hjärta
  • Gabriiella

En grej som låter helt otroligt men som faktiskt fungerar är att skölja händerna med ENDAST kallt vatten! Vitlökslukten försvinner direkt! Mycket praktiskt!

Svar på tråden Få bort vitlök/lök lukt?