• marre0

nån som äger en Chrysler Grand Voyager

är det bra bilar?? + och -??
    dricker den mycke krånglat nån gång vad har då krånglat???
    är intresserad av en 7 sitsig bil min sambo hatar denna bilen men jag gillar den=)
    hoppas nån kan hjälpa...

• Svar på tråden nån som äger en Chrysler Grand Voyager
  • Joje

Hej. Vi har en..7sitsar och den drar inte mer än volvon..850..dryga litern milen.. vi har automatare. så nedrans praktiskt..skulle inte klara mig utan den. fast vi har stort bagage oxå. ha sett att det finns dom med mindre...har 3 barn mellan 1år-5år så vi fick inte plats med alla barnstolar i volvon

vi har inte ångrat vårat köp. tyvär e jag kass på bilar så jag kan inte berätta om den e hållbar men än så länge inga problem.har hagft den i ett år..tror att den e från 97 kanske..

som du hör kan jag inget men jag kör den..sköna lädersäten...UNDERBAR!!mjuk i växlarna o bra drag i..lite jobbigt att fickparkera så tur jag bor på landet så jag slipper. den e trots allt lite klumpig hihi..

det var det..
    kram

• häxvrål

Vi har en. Den du har sett joje med litet bagage är den som bara heter Chrysler Voyager.

Vi är jättenöjda med bilen. Den drar 1-1,2 L beroende lite på var man kör (vi har också automatlåda). Den är ju typisk amerikansk i fjädringen...dvs mjuk och gunging. VÄldigt skön att åka i. Man sitter högt och bra, ser bra (jag som är liten tycker det är ett plus i vanliga bilar ser jag dåligt), STORA sidospeglar och alltså ganska lätt att parkera trots storleken. Jag får in barnvagnen utan att fälla ihop den. Alla barnen (3 st) sitter bra i bilen.

Det som är fantastiskt är att kunna ta bort och flytta säten lite som man vill. Kan göra om den till värsta lastbilen ifall det skulle behövas. Den enda jag ångrar (eller vår ekonomi tillät det inte) var att vi inte har sk Stow´n Gow. Dvs att man kan fälla ner sätena i golvet, vi måste plocka bort dem och jag kan tala om att baksoffan väger en del.

Annars har vi inte haft några problem...bytt bromsar har vi gjort men det var inget onormalt.

• Joje

Kan hålla med föregående talare att 3sits soffan e tung..men grymt åk att ha till IKEA hahahahaha fick in stora bänkskivor o grejer.

• Missboss

Dessa bilar är kända för att ha problem med växellådan. Många bilar som den har rasat på så kolla upp den ordentligt.

• Luddvar
    Missboss skrev 2007-03-21 08:45:10 följande:
    Dessa bilar är kända för att ha problem med växellådan. Många bilar som den har rasat på så kolla upp den ordentligt.
    Precis vad jag skulle komma in på. Vi har en chrysler grand voyager och det är verkligen en skitbra bil. Men på modellerna mellan typ 90- och några år framåt så satte de in för klena växellådor vilket medför att de gärna rasar ihop efter ca 20 000 mil eller så.  Det gjorde det på vår när vi haft den i 4 månader... Om verkstaden skulle tagit ner lådan, renoverat och satt tillbaka den skulle det gått på minst 42 000 kronor. FörvånadSkrikandesNu fixade min sambo nedplockning och ditsättning själv så själva renoveringen kostade " bara" 10 000 kr. Inte så kul men nu ska den hålla lika länge till. Hoppas vi he he.
    Vi har 7-sitsar, får in tvillingvagn och vanlig vagn på högkant i bagaget och det tycker jag är bra.
  • Helgona

Vi har haft vår i 3år ca. Kanon bil, har inte haft något krångel med den alls! Kanon bil vi har varit i Paris med den bilen en lång resa med till Spanien med 6 personer i bilen o massor med packning!

CARPE DIEM
  • 4barnsMom

Pssst! Köp en Cheva Trans Sport, det vill nog maken ha Det ville min, den ser mycket tuffare ut. Och är precis lika kanon i alla avseenden som Chrystlern

Och lådan håller bättre på dom Ääääälskar våran!

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • Moparwoman

Njae.. håller nog inte med föregående talare att de är lika bra.

Gubben min har i över 10 år jobbat som mekaniker på en Chrysler verkstad (är en av Sveriges/Nordens främsta dessutom).
    Hans jobb började även med Cheva för några år sedan och han skulle ALDRIG gå och köpa en Cheva säger han. Nått om allergiska utslag och klåda.. Fast frågar man en Cheva mekaniker kanske de säger samma om Voyyen

Visst har Voyyarna problem med lådorna men många är även bytta/renoverade.

Men smaken är som baken...

• Dad

Ett plus är att den är relativt billig begagnad.
    Ett minus är att man får mindre för den när man ska sälja vidare.
    Satsa på dieselvarianterna, bensinarna är svårsålda och en del bilfirmor byter inte ens in bilen!

Frugans företag sålde i höstas en grand voyager -03 V6 Edition line med allt utom läderklädsel och bara 4500 mil på mätaren. De fick 130.000:- för den bilen. Kostade ny 360.000:-. Nästan 2/3 i minskat värde på tre år! Kanske för att den saknade nya smarta stow and go? Men ändå!

• reserverad

Chevy ar en battre bil an Chrysler sa det dar koper jag inte Moparwoman. Och det ar inte min egen asikt utan rena fakta fran undersokningar under flera artionden.

Nu ska jag vara lite elak, men vi brukar kalla minivans for "losercruiser".

Svar på tråden nån som äger en Chrysler Grand Voyager