Phuket (Patong)- Phuket Palace
Idag va jag och bokade resa dit!
Så nu undrar jag om någon ha varit dit, och vad ni tyckte?
Vill alltså veta allt om Patong OCH hotellet!
TAck!
Idag va jag och bokade resa dit!
Så nu undrar jag om någon ha varit dit, och vad ni tyckte?
Vill alltså veta allt om Patong OCH hotellet!
TAck!
Har varit där, inte på hotellet men patong.
Det är ok. lite för turistigt i min smak! Kunde lika gärna vara värme bölja på mallis. Men det finns många bra utflyckter man kan göra för att slippa.
Okej. Jo jag gissade lite det! Vi hade hellre varit till Krabi, men vi är ett sällskap på 13 personer så det fanns inte så mycket att välja mellan! Men hotellet lär ska ligga lite i utkanten iaf!
Någon mer som har några erfarenheter därifrån?
Det är absolut inget fel på Patong men man bör göra lite utflykter för att få uppleva något förutom fylla, prostitusion och blekfeta skandinavier
Jag satte mig på en resturang mitt emot bangla boxingstadium, käkade en god portion med kyckling cashewnötter och innanför det där vita staketet reflekterade jag över hur otroligt otroligt thailand o patong är, höga ljud, tutor, musik, massvis med folk, massvis trafik, tuk-tuks, taxi, o moppar, klädstånd i massor, svetten rinner, blinkande lampor, som ett enda stort lågbudget las vegas, eller tivoli, jag vet inte.
Njut lite av det när ni är där, för det är så långt ifrån hemma, tänk er in i hur de lever....
Och så givetvis åk på utflykter! titta på internet allt vad ni kan
för nöj er inte med patong, för då missar ni allt!
Åk på safaritour, ta en tuktuk till karon beach, därifrån en båt över till freedom beach(500 baht/person) honom bestämmer ni en tid med så kommer han och hämtar er.
Ni kan ta er till den stranden med bil från patong också, kanske även därifrån med båt kom jag på(ja,det måste ju gå) det blir nog billigare för det blir ju närmre.
Vi var på freedombeach flera gånger, finaste stranden däromkring vad vi hittade i allafall.
vi var i karon beach..ligger en bit ifrån... dem har mycket mycket mycket finare strand än patong...vi va där 1 dag på vår resa och jag skulle inte vilja åka dit igen faktiskt...
men hoppas iallafall ni har roligt =D
länkar till Thailand tråden
Tack för alla svar! Jag ha surfat runt lite och läst vad andra ha tyckt om Patong, och alla säger nästan samma sak. Negativt.
Så idag ska jag och höra om det finns plats på ett annat hotell i tex Krabi. Vi är ett sällskap på 13 personer så det är svårt tt hitta plats.
Patong verkar inte riktigt vara något för oss, speciellt när jag har en dotter som kommer att vara lite över 1 år när vi far. Så vi vill ha ett barnvänligare ställe.
Hoppas, hoppas nu att vi hittar något annat idag!
Tack för alla svar!
När åker ni egentligen? För när det är som varmast på väststidan som Phuket m.m. så är det lite sämre väder på östsidan. Och Krabi ligger på öststidan.
Vi åker Januari 2008. Men jag far ändå hellre till Krabi..
Vi får se idag om jag får det ombokat till något annats ställe!
Nej, Krabi ligger inte på östsidan. Krabi ligger på västsidan, söder om Phuket.
Nej, Krabi ligger inte söder om Phuket. Det ligger en liten bit österut.
Men jag känner folk som jobbar i Phuket under högsäsongen dvs. nov-apr typ och sen flyttar en bit österut till krabi t.ex. för då är det bättre väder där.
Ok, inte öststidan, men öster om Phuket... :)
Ja, eftersom Thailands östkust svänger lite åt öster söder om Phuket - typ som Halmstad ligger öster om Göteborg. Men den torra perioden är ju densamma på båda ställena.
Nja, Halmstad ligger helt klart söder om göteborg. Men strunt samma. :)
Jag har aldrig varit på Krabi själv, men folk som jag känner säger att de åker till krabi när det blir lågsäsong i Phuket. För att det är bättre väder där...
Nu ha vi bokat om till Krabi..
Måste nog starta en ny tråd om det....
I Krabi kan hända att man åker en del longtailbåt, för där finns många vackra öar att åka mellan, tag med en liten flytväst till lillan!
Åk till railey och gå till princess stranden eller phra nang vad den nu heter, bland de finaste i thailand! passa så ingen apa snor kameran för er på vägen... haha!
Tack för svaret My.
Jo, har planerat att köpa en flutväst färdigt åt henne!
Tack!
Vilken tur att ni åker till krabi som du ville. Jag älskar Thailand och har varit på en del platser. Var bl.a. på Koh Samui förra året, och det stället älskade jag! Mycket bättre än Phuket.