• God Is A Girl

Psoreasis i hårbotten

Haloj.

Börjar bli smått hysterisk här hemma nu.. har (med största sannolighet iallafall) psoreasis i hårbotten, ögonbryren och runt/på näsan. Nu börjar det klia sjukt mycket mer än vanligt (rätt stressad nu i dagarna) och undrar om det är någon som har nå tips för att lindra klådan och minska såren och fjällningen?
    Ser ju helt sjuk ut med allt fjällande just nu :/

Hjälp snälla!

//desperat tös

• Svar på tråden Psoreasis i hårbotten
  • God Is A Girl

*puffar lite snabbt*
    Veet att det kan ta tid men jag har lite panik.. kliar som en manisk männsika

• Teskedsmamman

Det är den lindriga formen av psoriasis du har, det heter seborré och är sk "fuktig mjäll", gå till apoteket och köp fungoral och tvätta håret och ansiktet med, mest troligt behöver du salva för att bli av med utslagen i ansiktet, jag hade för 7 år sedan sist så jag har glömt av vad jag hade för salva.

Utslag är sällan man har men däremot så får man oftast dras med mjällen om man inte hittar nåt bra schampoo...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.23) BF - 070723
  • hug me

min mamma har psoriasis i hårbotten och hon brukar olja in hårbotten 1-2 ggr i veckan och låta det sitta i ett tag för att sen ta en luskam och ta bort skorvarna.

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • God Is A Girl

Okej.. det finns ingen snabb lindring på klådan? sitter och kliar ihjäl mig för tillfället.. har stora sår i hårbotten nu :(

• God Is A Girl

Föresten glömde säga: TACK så hemskt mycket för svaren Börjar få rätt mkt panik.

• CosmicCat

Fungoral-schampo från Apoteket och vanlig Hydrokortisonkräm funkar för mig.

• God Is A Girl

Hydrokortison och fungoral *skriver upp på *listan* nu bär det av till apoteketför nu håller jag på att bli galen

• Lill fjant

Jag får flytande kortison utskrivet som heter Betnovat och är kalasbra!

• Chicago2005

Hej vännen!
    Både jag och min mamma har Psoriasis. Jag har dock bara på knä och armbågar men min mamma har i stort sett överallt. Framförallt i hårbotten och i ögonbryn.

Detta kan låta sjukt men.
    Om du har ett badkar. Fyll upp det med vatten och häll i 2 dl gul grumme såpa.Ta et långt bad....blöt håret ofta....tvätta även håret med såpan. Det är bra emot klåda. det luktar gott i hela huset...men man vill ju kanske inte lukta det på kroppen....men det är ju bättre än den hemska klådan som INGEN kan förstå som inte har psoriasis själva!!!

Min mamma har förövrigt provat att ´äta vegankost och blev otroligt mkt bättre av det. Hon tröttnade dock på den maten men hon kör 2 månaderskurer i bland.

Lycka till vännen...jag lider verkligen med dig.....

• God Is A Girl

Tack så jättemycket för tipset Chocago! Måste prova för denna klåda är hemsk..
    Köpte iaf hem Fungoral igår och duschade med men det kliar så in åt skogen fortfarande:/

Ska nog höra med läkarna sen om det inte blir bättre med det.

Svar på tråden Psoreasis i hårbotten