Ni som varit i Thailand (Ko Chang) med barn - vaccination?
Hejsan!
Vi reser till Ko Chang med våra två pojkar i slutet på april i år (då ca 2,5 år resp 8 månader gammla). Jag håller på att höra mig för om vaccinationer för barnen. Den stora killen kommer att få ta Havrix men jag har fått lite olika svar när det gäller lilla killen. BVC säger att han inte behöver/kan ta något för att han är för liten medans vaccinationscentralen sa att han helst skulle ha tagit sprutan mot mässling, rödahund och påssjuka. Men den tas ju först vid 1,5 års ålder, men hon pratade om att man ev kunde ta den tidigare?
Hur har ni gjort som rest med barn till den delen av thailand Någon här som fått vaccinera barn under 1 år?
Ni som varit på ko Chang var det mycket mygg? Vaccination centralen pratade om att det var viss malaria risk där men så länge man inte skulle vara inne i jungeln så skulle det inte vara någon fara.
Hur har ni rest mellan Bangkok och Trat med barn? Vi fundera ev på privat taxi, har kollat upp med en del företag och de kan faktiskt ordna bilstol till barnen. Någon som testat detta? I övrigt så är jag intresserad av bra tips på boende på ko chang. Vilken är den barnvänligaste stranden etc?