• Ladusvalan

Dagisbaciller!

Hallå! Vi är säkert många med denna erfarenhet...Jag och min man har två härliga barn på 2 resp. 3,5 år. De började på dagis nu i vår. De trivs jättebra och det är skönt att alla nya rutiner funkar, MEN förkyldningar i alla dess former, feber, diverse magbaciller mm gör att vi går på knäna. Det har blivit en ond cirkel. Tycker det många gånger är tufft nog att orka med och räcka till när man är frisk! Medan barnen mest blir snoriga blir jag, som alltid varit så frisk tidigare, totaldeckad. Finns det någon som vet hur man ska ladda upp imunförsvaret på bästa sätt, förutom sömn, bra kost och motion som jag redan är noggran med. Prövat något som funkat inom hälsokosten kanske? Mycket tacksam för tips och råd!
    Ladusvalan

• Svar på tråden Dagisbaciller!
  • Fru Sundqvist

Det är bara att härda ut tyvärr, det tar runt ett halvår sedan lägger sig bacillchocken som barnen får när de börjar på dagis.

Frisk luft och god sömn och ett hälsosamt leverne men men man kommer inte undan.

• Fru Sundqvist

Glömde säga att sonen var mycket sjuk när han började och när han var 2.5 år träffade jag en ny man och han blev ruskigt sjuk hela tiden trots att sonen inte var sjuk. Men han var inte van vid barn baciller.

• loppaplina

Jag brukar ladda med echinacea eller echinaforce, det finns också något somm kallas för förkylningsbrus som finns på coop, ett grått rör med blå text, den brukar funka kanon för mig Men för barnen är det bara att vara noga med handhygien och försöka att inte ha för mycket grejer i munnen som andra tuggat på. Lycka till!

• Ladusvalan

Tack för svar... vad skönt det känns att andra bryr sig, gott med lite stöd när man känner sig liten och ynklig!! Kanske är så när man är den som tar hand om resten av familjen många gånger, att man skulle vara mycket friskare bara genom att bli lite mer ompysslad själv. Måste ta tag i att komma iväg med min kära man ett par dar´och bara koppla av. Har börjat se mig om efter ett jobb utan kvällar och helger oxå -lite klurigt men något ska det väl finnas! Skulle göra under för familjen tror jag. Med en brandman som jobbar både dygn och kväll jagar jag nu efter en deltid/dagtid. Har gett kvällar/helger en ärlig chans och stortrivs med mitt jobb, men familjen går ju först. Nu ska jag pröva era råd.. Tusen Tack! Ladusvalan

• Viktoria74

Här går vi också på knäna, en tröst är att det brukar lätta till sommaren, kommer ihåg mars i fjol, fyy vad många vab-dagar. I år har vi avverkat magsjuka följt av förkylning, blä. Är så trött att jag vill gråta på nätterna när jag blir väckt för 10e gången. Har börjar banda diverse program för att ha nåt att se på nätterna när jag är uppe.

Svar på tråden Dagisbaciller!