Vad betyder detta på deklarationen?
Om det står "Summa slutlig skatt", är det då bara vad jag betalat i skatt eller är det vad jag kommer få tillbaka?!
Om det står "Summa slutlig skatt", är det då bara vad jag betalat i skatt eller är det vad jag kommer få tillbaka?!
Det är den summa slutlig skatt som du har betalat el ska betala. Den slutliga skatten kan vara högre än vad du betalat = kvarskatt
Om den är lägre= du får pengar tillbaka
Alltså, det står en hel drös inkomster och saker och avdrag för begravning och pension och saker. Har loggat in via internet och kollar vad det står. Sen allra längst ner står det; Summa slutlig skatt med fet stil och sen en summa? Tycker att den låg VÄÄÄLDIGT mycket plus, haha.. Men kan det vara så att man måste ta summan av "Det här blev den slutgiltliga skatten" och dra av Summa slutlig skatt? Då blir det mer normalt vad jag kan få tillbaka, men mycket ändå.. ???
ta det du har betalat i skatt minus slutgiltig skatt så får du svar på hur mkt du får tillbaka eller skall betala.
Okej! Ska gå in och kolla igen.. =)
Har ni redan fått era deklarationer ???? Här har inget kommit
Var loggar man in för att se..?
Ja, det var ju så jag skrev att jag trodde att man skulle göra och jag blev glad iaf!! =) Tusen tack för hjälpen! =)
hur kommer man in??
måste man ha koder ??
vill oxå kolla
Jag har loggat in på skatteverkets hemsida med min bank-id legitimation! Jag valde att logga in mig på skattebesked i rulllisten till höger på hemsidans förstasida... Då kom det upp!
var snäll och länka till det så att vi andra kan gå in och kolla