• Pigelinen

Hjälp med att göra om gästrummet (ev. framtida barnrummet)

Vi har ett ganska litet gästrum som vi vill fixa till. Tanken är att detta rum skall bli barnkammare om vi någonsin lyckas få barn. Så jag vill ha det ganska neutralt så att man kan använda till vilket som. Jag tänker i någon ljus, neutralfärg så att man kan lägga till olika färgpunkter efter årstid osv ex göra en stor tygtavla på en vägg istället för fondvägg.
    Någon som har förslag på tapeter? Tyg? Gärna bilder.

Jag behöver massa med tips...

Sen är jag även på jakt efter bra gästsängar som man kan plocka undan. Någon pratade om en uppblåsbar madrass, men är de bekväma? Pris osv.

Nu orkar jag inte mer...ger upp
  • Svar på tråden Hjälp med att göra om gästrummet (ev. framtida barnrummet)
  • vingar

Uppblåsbara sängar tycker jag låter lite onödigt om dom ändå bara ska finnas framme tillfälligt. Vet ju inte vad ni har för möjligheter till förvaring av gästsäng, men det finns ju vanliga fällsänger, men det är ju inte alls snyggt utan mer som en tillfällig lösning när ni har gäster.

Vet inte om du vill ha det här typen av inredning.
    Köpte precis som en kanske 2 m. lång "galge". Den är i mörkt snyggt trä, man fäster den uppe på väggen och hänger ett snyggt tyg över. här ser du den förresten på mellersta bilden. www.mariatorget2.com/staging.html (bortse från att det ser ut som att dom har hängt över en morgonrock eller nåt)
    Istället för tygtavla menar jag. Kan du byta mellan olika tuffa tyger.

Sen tycker jag att det blir snyggare att måla än att tapetsera.
    Har du bilder på rummet? Finns plats för soffsäng?

• halstabletten

Jag skulle nog ha haft en vit boasering och målat/tapetserat i ljusblått ovanför (blått är rogivande och passar oavsett kön på en eventuell bebis).

Kanske satsat på en bekväm bäddsoffa till gästrummet som ni kan flytta till ett tv-rum om ni behöver rummet som barnkammare? Eller två av IKEAs "Lyckselse håvet" bäddfåtöljer- de i vitt är riktigt fina. Tyvärr var de andra färgerna inte riktigt lika läckra, men man kanske kan sy ett eget överdrag om man tycker att det vita är opraktiskt?

• Zenobia

Vi har nyss gjort om vårat lilla gästrum, som är tänkt som barnrum senare.
    Vi målade i terracotta. Eftersom rummet var så litet och det kom inte in mycke sol. Så tog vi en varmfärg.

Sen har vi en gästsäng stående där. En tältsäng, satt ett sängöverdrag över så man inte ser under sängen.
    Sen har vi en bokhylla, gungstol och en byrå där.

• Pigelinen

Tusen tack för alla förslag...Jag ska försöka ta lite kort någon dag och lägga ut... rummet är uppskattningsvis 2.5 x 2.5 så det är inte stort...

Nu orkar jag inte mer...ger upp
Svar på tråden Hjälp med att göra om gästrummet (ev. framtida barnrummet)