• Ireth of Dorthonion

Vad är bäst att ha på en 2-åring i ett badhus? (att flyta med alltså)

Badring eller armpuffar? Eller något annat?

• Svar på tråden Vad är bäst att ha på en 2-åring i ett badhus? (att flyta med alltså)
  • strojes

vår dagmamma brukar ha armpuffar på barnen när de är och badar. vilket som är bäst vet jag inte.

• Grannen

Det finns dynor som är som en blå platta i frigolit med spännrem runt magen som är väldigt bra då de sitter på bra. Vi har bara armpuffar när vi är och badar då vi är nära henne hela tiden.

• Fille Melle

Min 2 åring använder ärmpuffar. Har han gjort sen han var 1½ år gammal. Tycker inte om simring.

Mamma till Filip 04-12-27
  • Ireth of Dorthonion

Tack för era svar. Var kan man köpa dessa armpuffar? Vår tjej är rätt liten, går de att spänna mycket?

• myskatt

Tilde har använt Cherek simringar sen hon va sex månader. Nu när hon är 16 månader hämtar hon dem själv om hon vill ha dem på sig under bad. Annars simmar hon med nån av oss som stöd.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Ireth of Dorthonion

myskatt: Vad är det för något då?

• Pyff

Jag tycker absolut badring är bäst! Alexander kan liksom flyta runt själv utan risk att han snurrar runt som han gör med armpuffar. Tyvärr har hans badring pajjat så nu när vi åker till Kanariöarna på måndag får det bli armpuffar som följer med iallafall............får se om vi hittar någon lagom badring på plats. De badringar jag hittat här hemma nu är antingen för litet eller för stort hål på!
    Armpuffar och badringar hittar då på närmsta leksaksaffär tex..............

Pyff på er!
  • strojes

ireth: armpuffar finns i lite olika storlekar. du kan köpa de på tex babyland och andra barnbutiker, även leksaksaffärer kan ha de iaf framåt sommaren.
    har för mig att vår dagmamma rekomendrar den varianten som har tre uppblåsbara "delar" så att säga (finns även med två) för de är lättare att sätta på och ta av.

• myskatt

De finns här:
    http://www.babysimshopen.se/

De är ett flythjälpmedel och som med alla hjälpmedel ska de användas sparsamt. Så om er dotter kommer bada där hon bottnar skulle jag inte ha några ringar.

Vår dotter har inte sina ringr mer än 10 min åt gången, resten av tiden simmar hon med oss som sagt. Lär sig hantera sin kropp i vattnet. I den grunda delen av bassängen står hon gärna utan, klättrar upp på kanten etc.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Ireth of Dorthonion

skydriver: Tack, jag får kolla runt. Hoppas det finns någonstans redan nu för vi tänkte åka till badhuset på lördag.

Pyff: Det finns ingen risk att hon liksom åker ur ringen då?? Armpuffar sitter ju fast eller vad man ska säga medans en ring är lös... Vi hade en badring förra året när hon var ett, men den är en sån som man kan sitta i och den gillade hon inte. Så i så fall provar vi en vanlig ring som man inte kan sitta i.

• Pyff

Det är därför det är viktigt att hålet i badringen är rätt storlek, det finns en hel del med litet hål så det är nog inga problem för er att hitta skulle jag tro.

Pyff på er!
  • Ireth of Dorthonion

Tack, ska kolla både på badring och armpuffar, kanske de från affären kan komma med råd också. Hon kommer att bada en del där hon bottnar men vi har även en bebis med och när han ska bada måste vi vara i den varmare bassängen, och där bottnar hon inte. Men vi är ju med hela tiden i bassängen, men vill ändå vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Vad är bäst att ha på en 2-åring i ett badhus? (att flyta med alltså)