• riot

Orange hår efter avfärgning?

Jag färgade håret rödbrunt för ett tag sen, är blondin från början. Jag blev missnöjd och gjorde en avfärgning idag ochd et blev självfallet orange pga det röda.

Nu är frågan, kan jag lägga i lite askiga toner i håret för att dämpa det orange? Isåfall tänkte jag lägga i någon askig toning.

• Svar på tråden Orange hår efter avfärgning?
  • Nevada

askiga toner dämpar gult, så det borde du kunna göra.
    kanske beror på HUR orange´t det är iof..

Ja va fan man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig !
  • principisessan

tror nog att det är svårt att få bort det oranga utan att du ser för jävlig ut.. men det beror ju på hur orange du är.. gå till en frisör är nog bäst för att bvli blond helt enkelt..

• riot

Jag är inte så orange och jag vill liksom inte bli ljusblond utan mer mörkblond så då borde det kanske funka ?

linn84, vart är du? Du brukar ha koll på sånt här!

• riot

Puffar lite diskret efter tips.

• riot

Ingen mer som har några tips? Man kanske ska lägga i en mer honungsblond/ mellanblond nyans istället?

• Alcarinque

De gånger mitt hår har blivit på det där viset har jag ett par dagar senare färgat det ljust brunt för att nån vecka efter det lägga i ljusa slingor. Då har det blivit bra

• Jeja

Jag har åxå alltid blivit rödhårig efter att ha avfärgat det, men då brukar jag bleka det nån gång o sen så kör jag i nån råttfärgad färg o sen slingor.. Brukar bli bra

• riot

Tack för svaren! Bra med lite fler tips- att färga det lite ljusare brunt och sen lägga i slingor känns som en bra idé - jag vill inte bleka det något mer eftersom det sliter så.

Efter allt det här ska jag aldrig någonsin färga håret mörkt igen!

• Sweety

Jag har gjort ett antal misslyckade blondfärgningar, och jag blev till sist tvungen att klippa av håret

Fick ett skit bra tips av någon att bleka håret med CITRON. Funkar kanon!!!! Gärna ute i solen, för då tar det bättre. Perfekt när solen börjar titta fram nu
    Billigt och funkar perfekt.

Hjälper mot det fula oranga som uppstår och även om man vill få en ljusare blond färg på håret.

Lycka till!!!!

• Nevada

Citron har alltid blekt håret bra.. men det ska vara riktigt mkt sol ute, annars tar det inte överhuvudtaget ju

• riot

Nu har jag köpt en mörkblond färg och ska se om det dämpar det orangea.

Jag trodde citron grejen bara var en myt?

• Nevada

Hoppas färgen blir bra nu då :) vad gör du annars? :)

Nej för min del har citron funkat iallafall. Använde jämt det när jag var liten och håret blev ljusare :)

• principisessan

sweety: kankse beror på hur ljus man är sedan innan .. en kompis gjorde så o blev pissgul istället.. inte snyggt direkt..

• majzzan

askblond... risken är att det skiftar i grönt!!!!!!!!! gå till en frisör istället!!!!

Hej hopp!!!!!!
  • Sweety

Nejnej, man måste vara ljus då, om man ska testa att bleka det med citron. Redan vara blond eller har färgat det blont, men har fått det missfärgat.

I somras så så satt jag ute medans jag blekte det med citron. Tog bra då. Men det går även att bleka utan sol. Bara man låter det sitta i ett bra tag.
    Det har funkat för mig, så det borde funka för er andra med

• riot

Nu har jag färgat det! Och det blev superbra, jag har bara lite rött kvar längst fram men det tänker man inte så mycket på. Så den mörkblonda färgen funkade superbra. Om några veckor eller så lägger jag nog i någon askig toning så blir det nog ännu bättre. Tack för alla tips & förslag!

• Rastafairy

hade du inte haft kvar röda pigment i håret hade håret om du lagt i en ljusbrun färg blivit grått eler grönt eftersom det i blekt hår saknas mycket röda toner som ingår i brun färg.
    tänk på de ni som bleker upp och sen vill färga brunt..välj en färg med röda toner i!!

Svar på tråden Orange hår efter avfärgning?