• Sammy06

Våtservetter med utgånget datum????

Har fått en hel kasse med pampers sensitive våtservetter med kamomill och aloe,men dom gick ut för ca 1 år sen.Fick dom för att hon jobbar i affär och dom hade rensat ur.
    Dom är inte trorra eller så men dom luktar lite märkligt,tror jag,använder aldrig våtservetter annars.
     Känns bara så "onödigt" att slänga.Nån som har några erfarenheter?

Sammy vill ha en lillebror augusti 08
  • Svar på tråden Våtservetter med utgånget datum????
  • Bengalan

NEJ! Inte bra, det är väldigt låång hållbarhet ändå på såna,jag skulle inte använda dom till bebisen. Det kan ha vuxit till bakterier o mögel o f-n o hans mormor.
    Jag hade en omgång som blivit kvar i båten o dom tvättar jag vår toa med - supersmidigt

• Luddvar

Pampers med aloe luktar skit i vanliga fall också men jag skulle nog också torka dass med dem och inte bebisrumpan.

• AmandaPitkänen

jag vet inte om det egentligen skulle vara någon fara, men för att vara på den säkra sidan kanske du inte ska torka bäsens stjärt med dom Våtservetter är bra att torka av bordet med oxå. (kanske inte om man har glasbord då ) men vårat furubord blir rent efter en kladdig måltid när man torkar med våtservetter Kanske kan damma med dom?

• pjuuh

Jag skulle inte använt dem!!! Jag smorde in mig med en hudkräm en gång och vad jag inte visste var att det hade gått ut för ett par månader sen. Jag började misstänka något sådant när det började klia över hela kroppen. Jag fick nässelutslag över precis hela kroppen och det var fruktansvärt vidrigt! Var tvungen att gå till läkaren för att få tabletter utskrivna samt ligga och sova med öppet fönster för att kyla ner utslagen så de inte skulle klia så mycket.

Usch, usch, var försiktig med "kemiska" preparat som blivit gamla! Givetvis ska man vara försiktig när det gäller en själv, men om det gällde en bebis skulle jag inte chansa överhuvudtaget. Städa toan tyckte jag lät som en utmärkt idé

Svar på tråden Våtservetter med utgånget datum????