• Snuttan83

Present till 2 åringar

På lördag ska vi på 2-års kalas för tvillingar, en flicka och en pojke...Och jag har ingen aning vad jag ska köpa! Jag har frågat föräldrarna och dom kan inte komma på något som dom behöver... Jag kan ju köpa vars en leksak till dom men helst vill jag komma på något annat...Jag gav dem böcker i julklapp så det känns lite tråkigt att komma med det igen...

Har någon något bra tips? Alla förslag uppskattas!

• Svar på tråden Present till 2 åringar
  • Mallemus

Vår son älskar pussel. Rampussel med 12-16 bitar är nog ganska lagom. Eller kanske ett memoryspel, de är väl på gränsen till för små för det.

Vår son är annars galen i lego och sitt briotåg.

Något som han också tycker är roligt är att lägga pärlplattor, det finns "maxipärlor" som äör lite större som passar de små bättre.

Om man spinner vidare på pussel så finns böcker där en del av sidorna är pussel. De är jättefina.

Vår son fick en ryggsäck den älskar han. Har den till dagis varje dag. Packar den med saker osv.

Ficklampa är skoj att leka med.

Musikinstrument.

• The Bumblebee

Kanske gillar de pussel? Min 2-åring älskar att lägga pussel iaf

Jag köpte en vit t-shirt och tygfärg (en förpackning just för att dekorera och rita på tröjor) i present till en kompis barn en gång. Han fick måla på sin egen tröja. Mycket uppskattat - men kräver ju att föräldrarna gillar lite pyssel

Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
Svar på tråden Present till 2 åringar