• bell hooks

På SPA med fyramånaders baby?

På fredag ska jag och min kille och vår 4-månadersbebis åka på SPA och vara borta över natten. Jag funderar på om man kan låta bebisen få prova att bada i bassäng då, det är ju ca 32 graderi vattnet och ofta betydligt fräschare än på simhallar där de har babysim. Vad tror ni?

• Svar på tråden På SPA med fyramånaders baby?
  • Axels och Annies mamma

Hör efter med SPA-anläggningen, de kanske inte är så pigga på att ha småbarn i sin bassäng, oftast måste man ha godkända dubbla badbyxor på så små barn.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • bell hooks

Klart att jag kommer att ha badbyxa och fråga personalen. Jag tänkte mer på hur det skulle vara för min bebis.

• Tonx

Måste undra vad bebisen ska göra på Spa egentligen?
    Är det nåt barnanpassat?
    Funderade mest över nyttan med spabesök med en bebis, det är ju inte direkt så att man kan njuta av yoga, massage och ångbastu med en bebis direkt

Nova 051008 Bebis BF 071021
  • bell hooks

Jo om man är två kan man turas om. Men jag har precis gjort en koniseirng så jag ska ändå inte bada. Det handlar mest om att göra något ihop och få komma hemifrån lite.

• Axels och Annies mamma

Bebisen tycker säkert att det är jätteskönt, annars lär ju han/hon säga ifrån. Jag har lite samma fundering som Tonx, hade jag åkt på SPA för att vila upp mig hade jag nog inte uppskattat en bebis i bassängen eller under middagen eller så.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Tonx
    bell hooks skrev 2007-03-21 10:23:54 följande:
    Jo om man är två kan man turas om. Men jag har precis gjort en koniseirng så jag ska ändå inte bada. Det handlar mest om att göra något ihop och få komma hemifrån lite.
    Aha, jag uppfattade det som att du skulle åka själv!

Annars är jag väldigt mycket för att ta med sig barnen på allt möjligt, men jag vet inte om jag skulle välja att gå på Spa med barn.
    Nova 051008 Bebis BF 071021
  • Cocarola

Kolla snarast om det är OK att ta med barn! På många SPA är det åldersgräns (typ 16 år) som gäller, ibland har de särskilda familjeveckor när barn är "tillåtna". Tråkigt att resa dit och få nobben i entrén...

Är bebisen välkommen skulle jag absolut låtit den bada i bassängen (ej i bubbelpool)!

• bell hooks

Alltså, det är ett hotell m relaxavdelning/spa, och de vet redan att jag ska ta med en liten fyramånaders.
    Men tack för alla svar, då ska han nog få prova att bada. Absolut inte i bubbelpool (det är väl värsta bakteriehärden?).

• Jenny7804

Det blir nog jättemysigt! Härligt o få komma iväg lite. Ha det så skönt/Jenny

• bell hooks

Rapport: det gick superbra och han var glad i princip hela tiden, vilket är ovanligt. Kanske för att han fick båda sina föräldrars 100-procentiga uppmärksamhet hela tiden. Han sov igenom tre-rätters middage och hann bada två gånger i poolen vilket han tyckte var helt fantastiskt. Så det blir babysim snarast för honom!
    Så spa med baby rekommenderas!

• Leontine

bell hooks

Skönt o höra att ni tog med er baby på spa o att det blev till belåtenhet.
    Finns ju faktiskt föräldrar som inte har någon att lämna sitt barn till eller inte vill, o de behöver oxå lite semester.
    Jag är en av de som vill ha semester med mina barn inte ifrån de. Men där är vi olika. Jag ska nog leta reda på ngt ställe där min dotter får vara med. Mysigt.

• Cocarola

Kul att ni hade trevligt! Tur (eller skicklighet?) att han sov sig igenom middagen, det gör ju stor skillnad för vuxenupplevelsen av helgen!

Svar på tråden På SPA med fyramånaders baby?