• Ms Croft

presentkorg till blivande mamma, tips??

Min syster ska bli mamma om ett par månader och jag skulle gärna vilja ge henne en fin kog med lite av varje som man kan tänkas behöva med en nyfödd. Både till henne själv och barnet.Tips på vad jag kan fylla korgen med??

• Svar på tråden presentkorg till blivande mamma, tips??
  • kiron

Min syster frågade mig i lördags om hon fick ge mig en sådan korg!! Självklart!!
    Tror den kommer innehålla:
    Puder, salva, amningskupor, napp, sådan man sätter på bröstet när man ammar, bröstvårtesalva, nagelsax, tops,

• Busan o tjorven

Vad roligt det skulle jag velat haft
    Kanske en näsfrida oxå.

• AnLeNo

Tvättlappar, ett gulligt gosedjur, bebishårborste, babyolja

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
  • Mika86

Lite kläder till den lill*, amningskupor, nappar, lite olika salvor, tvättlappar, ev en amningsbh, lite godis kanske

• raspberryrevolution

skulle kanske köpa lite "lyx" grejjer, som man inte unnar sig när man har en nyfödd, en bra tidning, fin choklad, krämer eller smink... eller tänkte du mer praktiska saker så kör på kirons tips

• Nattviolen

En härlig cd med favvomusiken. Lite godis (tänk bara på vad som inte är nyttigt när man ammar)En veckotidning, ett "presentkort" på att vakta bebis om nyblivna mamman behöver sova lite.
    Lite skönhetsprodukter, då mamman kan behöva skämma bort sig lite, kanske badolja/skum om badkar finns

• Lisa 74

inotyolsalva från apoteket, jättebra till röda bebisrumpor.

• Bempa
    raspberryrevolution skrev 2007-03-21 11:48:34 följande:
    skulle kanske köpa lite "lyx" grejjer, som man inte unnar sig när man har en nyfödd, en bra tidning, fin choklad, krämer eller smink... eller tänkte du mer praktiska saker så kör på kirons tips
    Nattviolen skrev 2007-03-21 11:52:06 följande:
    En härlig cd med favvomusiken. Lite godis (tänk bara på vad som inte är nyttigt när man ammar)En veckotidning, ett "presentkort" på att vakta bebis om nyblivna mamman behöver sova lite.Lite skönhetsprodukter, då mamman kan behöva skämma bort sig lite, kanske badolja/skum om badkar finns
    Det är perfekt! Jag hade blivit jätteglad om jag fått nått sånt. Kläder o grejer till bebisen kommer i massor ändå, så jag skulle sats på mamman i första hand
    En fot framför den andra....
Svar på tråden presentkorg till blivande mamma, tips??