• Melancholic

Ljuger du för din bästa vän?

Ja som rubriken lyder, ljuger du för din bästa vän? Och vita lögner som "nej du ser inte tjock ut i dom där byxorna" räknas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-21 13:38:21:
    råkade såklart göra mellanslag så det vart ett tomt alternativ. låt den vara, troligtvis får ni virus på datorn om ni trycker där

• Svar på tråden Ljuger du för din bästa vän?
  • uniMog

det beror helt på. Jag klarar inte av att vara sådär överdrivet ärlig som vissa är så jag skulle inte kunna svara "Ja" bara rakt av. Men jag skulle inte kunna ljuga och bara säga "Nej" heller. Sen beror det på kompisen också. En kompis som jag vet är säker i sin kropp och inte tar illa upp kan jag vara rakare med än en som jag vet tex kämpar med vikten.

Så svaret blir att det beror på situationen

Nullus Anxietus
  • Cheera

Nej det gör jag inte. Min kusin är väl en av mina bästa vänner och har inte det bästa självförtroendet och hon kommer alltid till mig för hon VET att jag aldrig skulle ljuga. Vare sig det gäller kläder eller örhängen.

• Tingeling13

Jag kan undanhålla saker som jag tror skulle såra henne men ljuger................ nä det vill jag inte kalla det.

• smurfis75

Nej, är ärlig och det är hon medveten om Skrattande

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Melancholic

min personliga åsikt är att det är riktigt riktigt risigt att ljuga för dom man tycker om. men sen tycker ju alla lite olika om vad ljug är då. brutalt ärliga människor kan jag tycka är mer elaka än bra. jag känner inget behov av att säga allt jag tänker som typ "oj har du gått upp ännu mer i vikt". men om vännen frågar rakt ut så svarar jag ärligt.

• 060102 Ronja

min bästa kompis ser altid bra ut

• Trollslända

nä min bästa vän och jag är mer som syskon då jag var dagbarn hos dom sen jag var 8 månader. Vi har inga hemligheter för varandra och kan säga allt till varandra även om det ibland känns tungt att behöva säga saker som inte alltid är så roliga...
    Kanske är det just därför vi är så bra vänner för att vi kan dela allt med varandra??

♥ Casper - mammas älskling ♥
  • Leeloo

Nej jag skulle inte ljuga, men jag skulle inte såra henne heller om det nu var så att hon såg för taskig ut i ett par byxor. Då skulle jag hellre säga att hon inte passar i byxorna elelr något liknande. Har aldrig förstått det där med att folk är stolta över att hela tiden va så brutalt ärliga, hur mycket man än sårar andra. Det tyder på sociala svårigheter anser jag.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • Ta gueule

Japp, senast att babyskyddet de skulle få låna hade gått sönder. Jag ville inte berätta att vi väntar en lten som kommer behöva det

Förnuft, är något som inte jag har
Svar på tråden Ljuger du för din bästa vän?