• raspberryrevolution

Mamma Pappa present, varför köper man det?

Har läst lite här och där, och folk pratar att man ska köpa present till sin respektive när man fått barn? Varför det? Barnet är väl ändå den största gåvan man kan få?
    Hur tänker ni? ska ni köpa något... och vad isåfall?

• Svar på tråden Mamma Pappa present, varför köper man det?
  • Lycka 80

Jag kan förstå de som köper en liten gåva till mamman eftersom hon bärt och framförallt genomgått förlossningen av barnet, men varför skall kvinnan köpa något till pappan. Det ska inte jag i alla fall...

• miababia

vi gav inte varandra något, vi fick ju vårat underverk och det räckte gott och väl

• Tingilya

Jag förstår inte heller, varför ska kvinnan få nåt? Eller mannen, räcker inte barnet?

• Lola Jämtland
    Sandra82 skrev 2007-03-21 14:21:04 följande:
    Jag förstår inte heller, varför ska kvinnan få nåt? Eller mannen, räcker inte barnet?
    Precis!
    Så tycker jag oxå!
    //2007-here I come!
  • raspberryrevolution

Lycka 80: Ja men pappan har ju "stått ut" ;) med kvinnan under hela graviditeten...

Miababia; ja jag tänker nog som du...

• raspberryrevolution

Sandra82 & Lola Jämtland: Jo det tycker jag med... ville bara kolla hur andra tycker å tänker

• Tingilya

Hehe ingen som tycker olikt oss vågar svara..*S*
    Egentligen är det väl mannen som ska få en stor gåva för han stått ut med sin gravida hormonstinna tjej (vet hur jag själv var..)
    Men man får ju en gåva. En som bajsar skriker och är väldigt söt

• raspberryrevolution

Sandra82 hehe, precis...

• raspberryrevolution

Det var ju inte så många åsikter om detta :(

• Jessa6

Jag tycker inte att man behöver ge men att det kan vara en liten mysig gest av mannen att ge en present till mamman, sen kan det vara precis lika mysig gest om mamman ger mannen en present om man har haft en man som haft det jobbigt under graviditeten och förlossningen. Egentligen bara en snäll gest, tycker det är ganska gulligt, alla gillar väl att ge och få presenter så varför inte?

• Popis

Jag tycker också att det är en fin gest. Jag skulle uppskatta själv att få bli uppmärksammad med en gåva av min man när jag fött vårat barn. Jag har tyckt hela graviditeten varit pest och pina och gruvar mig nå enormt för kejsarsnittet så mycket att jag går regelbundet hos psykolog.

För övrigt så tänkta jag och min man köpa två ringar där vi skriver vårt barns namn så snart vi kommit hem.

• LyckaJones

Vi har inte gett varandra något, men jag tycker att det är en romantisk gest.

• Isens mamma

Själv var jag som vanligt under min graviditet så min kille behövde inte "stå ut" med något. Jag fick ett halsband som det står "life" på, när vi kom hem från bb. Som ett fint minne av den underbara tid vi hade när vi just fått ett nytt litet liv!

Detta var inget jag krävde eller ens pratade med min sambo om innan, helt och hållet hans eget initiativ.

• JennyS

Jag har fått presenter båda gångerna jag har fått barn och jag har uppskattat det otroligt. Min första förlossning var jättejobbig och det kändes verkligen som att jag var värd en present.

När min son föddes valde Matilda och Anders gemensamt ett par örhängen och hon är jättestolt över att ha fått "valt" dem.

Sen håller jag med Isens mamma, att det är som att ha ett fint minne. När jag tar fram mina smycken även om 30 år kommer jag tänka på mina barn och första tiden tror jag.

Så jag hör till skaran som tycker att en present är given, trots att vi båda har fått barnet. Det är jag som har haft foglossning och andra krämpor i nio månader och det är jag som har fött fram dem med stor smärta.

• raspberryrevolution

Det är klart att alltid är kul att få en present, jag trodde nog att det var vanligare än det tycks vara och typ nästan ett måste.. kul att höra vad andra tycker och tänker! tAck!

Svar på tråden Mamma Pappa present, varför köper man det?