Majskrokar!!!
hej!
när kan man börja ge majskrokar till sitt barn? Min dotter är snart 6 månader och äter nästan bara mat.
Låter ni era barn hålla i krokarna själva? och är de lätta att sätta i halsen?
tack på förhand!/ sofie
hej!
när kan man börja ge majskrokar till sitt barn? Min dotter är snart 6 månader och äter nästan bara mat.
Låter ni era barn hålla i krokarna själva? och är de lätta att sätta i halsen?
tack på förhand!/ sofie
Esias har precis fått majskrokarna (6 månader) och mumsar på bra själv! Sätta i halsen, tror inte jag är någon större risk då dem smälter på nolltid (och tar slut!!) =)
Esias diggar dem!
Nu blev jag nyfiken
Vad är majskrokar?
majskrokarna rekomenderas redan från fyra månader.. Kram
Min son på 5,5 mån testade en majskrok i halgen. Han har precis börjat med smakportioner och amamr mest. Total succe för kroken! Han höll själv i den men det är nog bra att hålla lite koll samtidigt. De löses upp i munne jättefort så de är inte lätta att sätta i halsen. Så fort de sätter kroken till den dregliga bebismunnen så löses kroken upp av sig självt så de är perfekt bebismat.
Majskrokar är som ostbågar för barn fast utan ostsmak, salt, fett och annat. Vet någon var man kan köpa dem föresten i Sthlm?
OK tack!
Aha! Ok!
Har tänkt köpa dem. Är de goda?
Dem smakar inte alls mycket :) Jag köpte dem på vivo på fridhemsplan!
Min lilla flicka har vid två olika tillfällen kräkts när hon fått majskrokar. Vet inte om det är majskrokarna men får försöka testa en gång till. Är det någon mer som har märkt av detta?
tycker inte de är goda men lillkillen älskar dem.
perfekt att ge när man äter själv då har han nåt att sysselsätta sig med
Min lille är nästan 1 år och han älskar fortfarande att äta majskrokar. Han skrattar varje gång han biter.... jag antar att det låter kul :)
Anna
ja det blev en succe för min tjejja oxå. Hon älskar dom o blir arg när den hon knaprat på tagit slut haha
vart kan man köpa majskrokar
Har varit i kontakt med ica supermarket,coop,ag´s(favör),willy´s,ica maxi,lidl,hemköp ingen har MAJSKROKARNA i sitt sortiment, ingen har av dessa butiker vet någon om det finns i någon annan affär i Malmö?
låna tråden en stund.