• blackangel

Carena barnvagn

Ville höra av er som har en Carena vagn för era små, vad ni tycker om den? Är ni nöjda? Har den fungerat bra eller har ni haft några fel på den? Hur känns den att köra? mm mm

Funderar på en sådan vagn till min bebis som kommer till sommaren, men vill gärna höra både positivt och negativt om vagnen!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Carena barnvagn
  • majzzan

Hade en carena tvilling vagn till mina... var jättenöjd.... förutom... att man fick smörja hjullagren stup i kvarten.. för som gnissla...

Hej hopp!!!!!!
  • mamman05

Jag har en carena & jag tycker den är så svårstyrd & trög.

Annars är det ok.

ღ Min son ღ
  • blackangel

Då hörs det att man kommer på vägen iallafall. *gnissel gnissel*

Men den var skön att köra och inga större fel alltså? Var det alla hjul eller mer ett o samma som gnissla?

• hjärtegullan

Hej jag köpte en begagnad, den är trots allt inte dy i nypris!
    Den har jag haft från start o det var bra, men den är så pass låg att det är svårt att nå varukorgen som dock är lika liten som dom flesta andra. mycket skön att köra men mina däck tycks äta vinterns grus o det låter så !! annars bra för det priset.

• Skogsgrön

Man får vara beredd på att smörja hjulen, ofta om man kör grusväg. Annars en kanonvagn. Fast jag har irriterat mig rejält på gnisslet, fick tom byta ett hjul som gnissla så mycket att sonen inte kunde somna i vagnen!

• blackangel

hjärtegullan:
    Ja, det har jag tänkt en del på.. Att varukorgarna är så små, även på Carena.. De vagnar jag hade till mina större barn hade rejäla korgar och inte av tyg heller. Men de är slängda, så jag ska köpa en ny denna gång.
    Nypriset är inte så dyrt, om man jämför med många andra vagnar som ligger på 5-6000 eller högre.
    Men man måste få plats med 2 matkassar i varukorgen iallafall eller? Förvånad

• blackangel

Det verkar som de flesta tycker att hjulen gnisslar!

Svar på tråden Carena barnvagn