• Annni

Lärare som är deltidssjukskrivna?

Har just blivit sjukskriven 25%. Hur har ni lagt upp era dagar då? Har ni tagit ledigt en hel dag samt några timmar?
    Att förkorta dagarna är ju svårt då enda tiden som ryker är ens planeringstid, och det funkar ju inte riktigt......

• Svar på tråden Lärare som är deltidssjukskrivna?
  • Alfons22

Hej! Jag har oxå varit deltidssjukskriven, 25%. Då var jag hemma måndagar o fredag eftermiddag. Det passade bäst med vikarie o så...

• Angelflikkan

halloj

jag är halvtidssjukskriven sen mitten av januari..
    jag måste pendla en bit och det funkar inte att åka lite fram o tillbaka varje dag pga min fogar. så vi har lagt upp det att jag jobbar mån (kortare dag än tidigare), tors (halvdag) och fre (kortare dag)..
    fungerar bra enligt mig..

har min plaaneringstid på tis och ons, ett par timmar.. OM det behövs..

majbebis
  • Miss USA

Regeln är att man ska jobba 75 % av sin tid varje dag. Endast i undatagstillfällen kan man lägga upp det annorlunda och då i samråd med läkare och FK.

Snart ska jag sluta mata puma
  • natalie72

Jag var sjukskiven på halvtid pga foglossning och fick själv välja ut och "stryka" hälften av lektionerna! För mig passade det bäst att jobba kortare någon dag samt vara hemma någon hel dag.
    Men tror iofs inte att alla arbetsgivare är så tillmötesgående...

• stinaliza

Är sjukskriven 50% pga sömnlöshet och mkt sammandragningar och jobbar eftermiddagarna.

♥♥ mamma till linus + en liten kille till den 9 maj ♥♥
  • Angelflikkan

för varken mig eller arbetsgivaren funkade det att jag kom in lite varje dag, rent schematekniskt för dom, och fysiskt för mig..
    FK frågade varför, sen var det inget mer med det.. de godtog det direkt..

• Annni

Hur är det på tex påsklovet. Får man hel arbetslön för den veckan, eler får man 75% lön och 25% sjuk"lön"?

• Lenab79

Jag är förskolärare och jobbar 50% just nu... Jobbar 2 dagar en vecka och 3 nästa vecka. Jag pendlar 45 min och klara inte att jobba varje dag... Funkar inte med vikare heller... jobbar alltid 1 dag och ledig nästa..

*Vill ha bebbe*
  • ulle bulle1

Hej
    Jag har en åk 6:a och jobbar 50% p.g.a. att jag fått kraftiga sammandragningar (speciellt på nätterna) vilket lätt till dålig sömn. Har tillsammans med min arbetsgivare lagt upp det så att jag jobbar fulla dagar måndag, tisdag och halva onsdagen. Passar bäst så med vikarie. Dessutom var jag noggrann med att betona att vikarien och jag skulle ansvara för två arbetsområden var. Alltså hon har So och Eng och lägger fram uppgifter till mig och skriver omdömmen och jag ansvarar för svenska och so i den andra klassen och lägger fram uppgifter till henne och skriver mina omdömmen. Det är viktigt att komma ihåg att går man ner i tjänst och ska man ta det lugnt och inte ta på sig mer arbete än vad som krävs.

Svar på tråden Lärare som är deltidssjukskrivna?