• Fredrica81

Präst eller Diakon?

Finns det någon som är präst eller diakon här på FL? 

Bara nyfiken.....

• Svar på tråden Präst eller Diakon?
  • Banana82

jag ska bli diakon, det är målet med all min utbildning

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Fredrica81

ProudWoman, jag har också tänkt att bli diakon längre fram. Jag är nyutbildad sjuksköterska, men känner att det inte är något för mig. Tanken på att bli diakon har funnits länge. Skall antagligen läsa Sv. Kyrkans Grundkurs i höst!!

• Banana82
    Fredrica81 skrev 2007-03-21 20:34:18 följande:
    ProudWoman, jag har också tänkt att bli diakon längre fram. Jag är nyutbildad sjuksköterska, men känner att det inte är något för mig. Tanken på att bli diakon har funnits länge. Skall antagligen läsa Sv. Kyrkans Grundkurs i höst!!
    läste den direkt eftergymnasiet, tar examen från min soc oms utbildning till jul sen bara diakonåret kvar när jag tar det
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Banana82

jag läste i Älvsbyn. Det är en bred kurs, och mycket givande. Jag lärde mig mycket om mig själv. Inte direkt läxor, och inga prov men reflektionsuppgifter

• Fredrica81

Det låter spännande!! Jag vet inte ännu var jag ska läsa någonstans.....har inte bestämt mig...

• Jessica C S

Jag är lite intresserad av diakoni jag med
    proud woman, hur är det att studera social omsorg? Om du vill berätta?

• Banana82
    Yael skrev 2007-03-21 22:10:44 följande:
    Jag är lite intresserad av diakoni jag med proud woman, hur är det att studera social omsorg? Om du vill berätta?
    det är en bra utbildning, inriktad mot ledarskap, vilket passar mig bra som person. MEn häri Luleå ska utbildningen försvinna, sista antagningen var förra året, nu ska det bli en mer generell utbildning, så vi som läser dennu har det ju lite bättre som får en tydlig inriktning
Svar på tråden Präst eller Diakon?