• LilaStar

Om man har ett registreringsnummer på en bil. kan man ta reda på vem som äger den?

Som rubriken lyder...

• Svar på tråden Om man har ett registreringsnummer på en bil. kan man ta reda på vem som äger den?
  • Malinia

tror du kan kolla på bilregistrets hemsida.

• emmye

ja det kan man....

All good things come to an end...
  • jungfu

ja på vägverkets hemsida, www.vv.se , kan du kolla fordonsupplysningar. Du skickar ett sms till dom och får tillbaka svaret...

• Razzla

Japp.. man ringer bilregistret.. De är offentlig handling..

Se i mina ögon att jag ler
  • Lorina

Man ringer till bilregistret eller går in på deras hemsida (har jag för mig)

• Laire

Sms:a det till 71 456 så får du tillbaka vem det tillhör.

Vet inte vad det kostar, men inte många kronor i  alla fall.

Den som strider om den så stupar & häcklas av smitarna, bär segerhuvan alla sina dagar
  • Drömmar och förhoppningar

Ja, man kan sms:a ett till ett nummer, men jag vet inte vilket just nu... Om du kan vänta tills imorgon, så kan jag ta reda på det. Om det nu inte är så att nån annan har svaret... *s*

• mariiah

skicka ett sms med reg nr till 71456 så får du svar vem som äger bilen.

• AnneSophie

Vem äger fordonet?

Få svar snabbt via sms - 71456
    Denna tjänst erbjuder dig att få upplysningar om ägaren till ett fordon via sms. Tjänsten fungerar hos alla mobiltelefonoperatörer.

Gör så här:

Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms.
    Exempelvis mlb318. Svar i retur från Vägverket.

Ett svar (sms) kan se ut så här:

MLB318, PB,VOLVO V70 2.4, VIT, 200412, ITRAFIK, 050130, LEASINGKARL KARLSSONÖREBRO

Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per sms.

http://www.vv.se/templates/page3____2414.aspx

Det enda som är värre än att ta risker, är att _inte_ ta risker.
  • Knytets

sambon tror att det går att få fram genom vägverkets hemsida. Har för mig att det går att ringa något nummer och då kunna få faxat information om bilen, nuvarande ägare och alla ägare totalt osv.
    Vet dock inte nummret.... men förösk på vägverkets hemsida o kolla där
    Lycka till

• Leaaa

du kan välja å få det faxat om du vill...men enklast å snabbast går det med sms...

• AnneSophie

Ah too late!

Det enda som är värre än att ta risker, är att _inte_ ta risker.
  • Maggisen

9 tämligen lika svar under samma minut... FL i sitt nötskal!

• Leaaa

enbart info om fordonet kan du få på hemsidan direkt men ska du ha info om ägaren så måste du messa eller be dom faxa...

Svar på tråden Om man har ett registreringsnummer på en bil. kan man ta reda på vem som äger den?