Om man har ett registreringsnummer på en bil. kan man ta reda på vem som äger den?
Som rubriken lyder...
Som rubriken lyder...
Snälla någon?
tror du kan kolla på bilregistrets hemsida.
ja det kan man....
ja på vägverkets hemsida, www.vv.se , kan du kolla fordonsupplysningar. Du skickar ett sms till dom och får tillbaka svaret...
Japp.. man ringer bilregistret.. De är offentlig handling..
Man ringer till bilregistret eller går in på deras hemsida (har jag för mig)
Sms:a det till 71 456 så får du tillbaka vem det tillhör.
Vet inte vad det kostar, men inte många kronor i alla fall.
Ja, man kan sms:a ett till ett nummer, men jag vet inte vilket just nu... Om du kan vänta tills imorgon, så kan jag ta reda på det. Om det nu inte är så att nån annan har svaret... *s*
Japp!
Här finns en sms-tjänst---> www.vv.se/templates/page2_2____609.aspx
skicka ett sms med reg nr till 71456 så får du svar vem som äger bilen.
haha, ja, se svaret ovanför mitt...
Vem äger fordonet?
Få svar snabbt via sms - 71456
Denna tjänst erbjuder dig att få upplysningar om ägaren till ett fordon via sms. Tjänsten fungerar hos alla mobiltelefonoperatörer.
Gör så här:
Ett svar (sms) kan se ut så här:
Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per sms.
http://www.vv.se/templates/page3____2414.aspx
sambon tror att det går att få fram genom vägverkets hemsida. Har för mig att det går att ringa något nummer och då kunna få faxat information om bilen, nuvarande ägare och alla ägare totalt osv.
Vet dock inte nummret.... men förösk på vägverkets hemsida o kolla där
Lycka till
du kan välja å få det faxat om du vill...men enklast å snabbast går det med sms...
Ah too late!
9 tämligen lika svar under samma minut... FL i sitt nötskal!
enbart info om fordonet kan du få på hemsidan direkt men ska du ha info om ägaren så måste du messa eller be dom faxa...
Ja det kan man!
Man kan skicka regnumret som SMS till 71456!